پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسین انصاریان

حوزه/ کارشناس رسانه ملی گفت: مقام معنوی حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یک دختر جوانی که به اولیاء الهی متصل شدند، بسیار عظیم است؛ ایشان شفیعه روز قیامت است و راه بهشت برای شفاعت شده حضرت باز خواهد شد به همین علت مجاوران بارگاه بانوی کرامت هیچگاه نباید از ایشان غافل شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در سخنانی که از صحن های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: محتوا و متن زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها منحصر به این بانو بوده و در دیگر زیارت نامه‌های بانوان وارد نشده است که نشان دهنده منزلت حضرت نزد خداوند است.

وی افزود: اولیای الهی منبع عظیم نور الهی هستند که اگر قلب انسان به این منابع اتصال پیدا کند و از نظر معرفتی و اخلاقی بهره‌مند شود، فیوضات و معرفت اولیاء الهی در کردار و رفتار انسان بروز پیدا می‌کند و بستگی به ظرفیت انسان می‌تواند تجلی پیدا نماید و یکی سلمان و دیگری مقداد می‌شود.

استاد انصاریان خاطرنشان کرد: سلمان قبل از اتصال به رسول خدا(ص) هیچ چیزی نداشت اما زمانیکه به ولی‌الله اعظم متصل شد توانست به اندازه ظرفیت وجودی خودش به کمالات معنوی برسد و در دایره انحصاری اهل‌بیت(ع) وارد شود.

وی تاکید کرد: وقتی محبت انسان نسبت به اهل‌بیت(ع) زیاد شود، اتصال، حاصل شده و نتیجه آن کسب علم و اخلاق و فیوضات معنوی می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: غلامی در واقعه کربلا به واسطه اتصال به امام حسین علیه‌السلام در گروه اصحاب عاشورایی و از مقام و منزلت عظیمی برخوردار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان یادآور شد: مقام معنوی حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یک دختر جوانی که به اولیاء الهی متصل شدند، بسیار عظیم است؛ ایشان شفیعه روز قیامت است و راه بهشت برای شفاعت شده حضرت باز خواهد شد به همین علت مجاوران بارگاه بانوی کرامت هیچگاه نباید از ایشان غافل شوند.

وی در ادامه گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها از پدر بزرگوارشان و از برادر و برادرزاده بزرگوارشان فیوضاتی را کسب نمودند که انسان از سخن گفتن درباره آن کمالات عاجز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha