شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ستاد مردمی غدیر

حوزه/ دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: برگزاری جلسات با معتمدین محلات، ائمه مساجد و هیئات مذهبی کمک شایانی به ستاد جهت نشر پیام غدیر می‌کند چرا که مساجد در محلات دارای نقش مؤثری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مهدی صلواتی، دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان ظهر امروز در نشست شورایاران محلات شهر همدان، اظهار کرد: به دلیل اینکه درصدد هستیم جشن عید غدیر نسبت به سنوات قبل باشکوه و به صورت گسترده برگزار شود، ستاد مردمی نیز در این جهت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۹ کمیته در ستاد تشکیل شده است، ادامه داد: کمیته‌های ۹ گانه شامل علمی محتوایی، فضاسازی شهری، رسانه و فضای مجازی، پشتیبانی و خیرین، خدمات اجتماعی، اطعام و افطار، مراسمات، جشنواره و مسابقات و کودک و نوجوان است

صلواتی عنوان کرد: نصب ۳ پرچم بر سردرب مغازه‌ها و منازل در سراسر محلات شهر مهم‌ترین اقدامی است که ستاد مردمی غدیر استان همدان پیگیری می‌کند و محلات در تحقق این امر نقش اساسی دارند.

وی افزود: تلاش بر این است که پرچم‌ها با هزینه نازل در اختیار مردم قرار گیرد که در صورت تحقق این طرح شاهد ایجاد فضایی به صورت بصری در سطح شهر خواهیم بود که همه افراد را متوجه غدیر و عظمت ولایت امیرمؤمنان(ع) خواهد کرد.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان بیان کرد: برگزاری جلسات با معتمدین محلات، ائمه مساجد و هیئات مذهبی کمک شایانی به ستاد جهت نشر پیام غدیر می‌کند چرا که مساجد در محلات دارای نقش مؤثری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اطعام و افطار به دنبال اطعام و افطار به صورت دسته‌جمعی نیستیم بلکه باید اعطاء اطعام توسط خانواده‌ها به همسایه خود به مناسبت جشن عید غدیر در سطح شهر فرهنگ‌سازی شود.

صلواتی از تشکیل کمیته خدمات اجتماعی خبر داد و افزود: ارائه خدمات اجتماعی شامل حضور پزشک، مشاور خانواده و مشاور حقوقی در محلات توسط این کمیته انجام خواهد شد که به صورت رایگان به مناسب عید غدیر خدماتی را به مردم ارائه دهند.

وی اضافه کرد: کمیته مراسمات متشکل از هیئات حسینی عضو جامعه ایمانی مشعر، هیئت رزمندگان ثارالله همدان و کانون بسیج مداحان است و مقرر شد این هیئات علاوه بر برگزاری جشن عید غدیر، آذین‌بندی ویژه مساجد در محلات را بر عهده بگیرند.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که چاپ تمامی بنر و آذین‌بندی‌ها با شعار «امامت تنها صراط مستقیم الهی» انجام خواهد شد و به دنبال برگزاری جشن ویژه در بلوار ارم هستیم که در این راستا به مدت ۱۵ شب توسط ۱۵ هیئت در  فضای باز تالار قرآن و مرکز همایش‌های همدان جشن عید غدیر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور علما در مساجد و جشن‌ها و ارائه منبرهای مفید از دیگر برنامه‌های ستا است، گفت: راهپیمایی ۵ هزار نفری خانواده‌های همدانی در روز عید غدیر برنامه دیگری است که با کمک اعضای ستاد برگزار خواهد شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha