جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوار غزه

حوزه/ هزاران نفر از مردم فلسطین در راهپیمایی گسترده شهر غزه که در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هزاران نفر از مردم فلسطین در راهپیمایی گسترده شهر غزه که در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری برگزار شد، شرکت کردند.

این تظاهرات بنا به درخواست نیرو های ملّی و اسلامی برگزار شد و تظاهرات کنندگان پرچم فلسطین را به دست گرفته و طرح الحاق را محکوم کرده و بر وحدت ملت فلسطین در مقابله با طرح اسرائیلی تأکید کردند.

گروه ها و نیروهای فلسطینی ضمن تأکید بر سرزمین فلسطین، سرزمین واحد و یکپارچه ای است که متعلق به فلسطینی هاست و قانون بین المللی به آن اقرار کرده و به رسمیت می شناسد، گفتند: حاکمیت این اراضی تنها متعلق به ملت فلسطین است و این چیزی است که قانون بین المللی، قانون بین المللی انسانی، حقایق تاریخی و جغرافیایی به آن معترف هستند.

گروه های فلسطینی با طرح معامله قرن آمریکا که هدف از آن حذف حق فلسطینی هاست، مخالفت کرد و گفت: طرح الحاق کرانه باختری بر اساس تصرف اراضی و آواره کردن ملت فلسطین بنا نهاد شده است.

این گروه ها با بیان اینکه ملت عربی فلسطینی همگی اعضای یک پیکر هستند و هرگز از سرزمین خود جدا نمی شوند، خواستار پایان عمل به توافقنامه و تفاهم نامه هایی شدند که سازمان آزادی بخش با اشغالگران امضا کرده، به ویژه توافق نامه اسلو و پروتکل اقتصادی پاریس و انصراف از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و توقف هماهنگی امنیتی با آن.

گروه های فلسطینی از موضع گیری های بین المللی در مخالفت با معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری به ویژه روسیه، چین، کشورهای اتحادیه اروپا و جنوب آفریقا تشکر و قدردانی کرد.

تظاهرات کنندگان بر حق ملت فلسطین در تداوم مقاومت آن در برابر رژیم اشغالگر تا آزادی سرزمین خود و تلاش برای تشدید مقاومت مردمی، از جمله نافرمانی مدنی و مقاومت فراگیر برای تحقق استقلال ملّی تأکید کردند و افزودند: این راهبرد نیازمند گفتگوی ملّی فراگیر و نشست دبیرکل های گروه های فلسطینی برای تلاش در جهت پایان دادن به اختلاف و احیای وحدت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha