جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دفترچه بیمه

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس باید فشار هزینه‌های درمانی به مردم را بکاهند گفت: بیمه‌ها می‌توانند در این زمینه ورود جدی‌تر داشته و موجب کاهش فشار بر مردم شوند.

ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، درباره درخواست پزشکان برای افزایش مجدد تعرفه‌های بیمه‌ای در سال جاری اظهار داشت: آنکه در جامعه فشار را تحمل می‌کند مردم هستند. بخش خصوصی وقتی هر خدمتی که به جامعه ارائه می‌دهد بنا دارد تا سود این کار را هم ببرد.

فاضلی با بیان اینکه جامعه پزشکی هم مثل دیگران باید سود خود را از خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهد ببرد و حتی ممکن است برخی درخواست‌ها و اظهاراتشان به حق باشد، افزود: خدمت اصلی برای کف جامعه است و در نهایت پرداخت کننده هزینه‌ها آنها هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: باید شرایطی را به وجود آوریم که نه مردم کف جامعه از افزایش تعرفه‌ها آسیب ببیند و هم اینکه جامعه پزشکی سهم و سود خود را از ارائه خدمات ببرند و به همین دلیل باید از ظرفیت بیمه‌ها در کشور باید استفاده کنیم.

نماینده مردم سراوان در مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی اگر می‌خواهد کیفیت خدمات پزشکی خود را در جامعه حفظ کند بایستی سود او را هم در نظر گرفت، ضمن اینکه اگر قیمت‌ها متناسب نباشد بخش خصوصی نابود شده و عملا کیفیت کار ارائه شده‌اش کاهش پیدا خواهد کرد.

فاضلی گفت:‌ بخش خصوصی فعال در حوزه‌های پزشکی زیرساخت‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند در کنار بخش دولتی که از بودجه ارتزاق می‌کند، خدمات بهداشت و درمان کشور را در یک مسیر مشترک با هم پیش ببرند.

وی گفت: بایستی هر کسی هر کاری که از سوی هر فرد یا افرادی برای توسعه و پیشرفت جامعه انجام می‌شود را به صورت دقیق دید و اگر نکته منفی در این زمینه وجود دارد باید حل کرده و مشکلات را از سر راه برداریم. 

نماینده مردم سراوان در مجلس  گفت:‌ نباید اجازه دهیم فشاری به قشر زحمتکش جامعه وارد بیاید و بیمه‌ها می‌توانند با ورود جدی به این قضیه هم سود جامعه پزشکی را تامین کرده و هم از مردم حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha