پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: اگر واقعاً به دنبال احیای کشاورزی و حل بسیاری از مسائل هستیم، دست واسطه‌ها را باید قطع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جلسه «هم‌اندیشی فرهنگ و مدیریت جهادی» که به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به مجلس شورای اسلامی جدید، دردهای حوزه وزارت جهاد کشاورزی را به دست پرتوان نمایندگان می‌توان حل کرد و همه امیدها به مجلس شورای اسلامی است.

وی به تبیین اولویت‌ها در استان خوزستان پرداخت و بیان کرد: اولویت‌های اول و دوم به ترتیب اجرای فاز دوم طرح مقام معظم رهبری و جلوگیری از به غارت بردن سرشاخه‌های آب است. این نگاه را نداریم که استان دیگری از این آب استفاده نکند اما بنا نیست که رودخانه‌های بعضی از استان‌ها مملو از آب شود ولی در استان برای آب آشامیدنی بالغ‌بر یک هزار روستا مشکل داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر قطع کردن دست واسطه‌ها به‌عنوان اولویت دیگر در استان، ادامه داد: اگر واقعاً به دنبال احیای کشاورزی و حل بسیاری از مسائل هستیم، دست واسطه‌ها را باید قطع کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، مکانیزه کردن توزیع آب را از دیگر اولویت‌ها در سطح خوزستان برشمرد و افزود: استان خوزستان دارای ده سد پرآب و تعداد زیاد رودخانه است و مکانیزه کردن توزیع آب بسیار مهم می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه شیرین کردن آب خلیج‌فارس نیز از اولویت‌های خوزستان است، خاطرنشان کرد: کشت محصولات کشاورزی در زمین‌هایی که کانون‌های ریزگرد هستند نیز از دیگر اولویت‌های استان می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: کانال آب در کنار کانون‌های ریزگرد قرار داده شده و در این زمین‌ها درخت‌هایی کاشته می‌شود، کشاورزان درخواست دارند که اجازه داده شود تا از این آب‌ها استفاده شود که دائماً زمین‌ها را سرسبز و با ریزگردها نیز مقابله کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به ضرورت مدیریت آب، اظهارداشت: اگر بتوان آب موجود را مدیریت کرد، قطعاً مشکل استان خوزستان حل خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha