جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نویسنده مسیحی درباره قرآن: از همان آغاز تحت تاثیر قرار گرفتم

حوزه/ جولیان باند نویسنده مسیحی که از سال‌ها پیش به قرآن مجید علاقه پیدا کرده، طی مصاحبه با خبرنگاران مسلمان درباره یافته‌هایش درباره قرآن و توجهی که به دین اسلام  پیدا کرده سخن می‌گوید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، جولیان باند نویسنده مسیحی که تحقیقاتی را درباره قرآن انجام داده‌اند، در مصاحبه‌ای با یک کانال اسلامی، عقاید و نظراتش را پیرامون کتاب مقدس مسلمانان به اشتراک گذاشت.

 وی از سال ۲۰۰۶ تاکنون مدیر انجمن مسیحی-مسلمان بوده‌است. و طی مسافرت‌هایی به سرتاسر بریتانیا، مردم (مسلمانان و مسیحیان) را به گفتگو و ملاقات با همدیگر تشویق می‌کند.

با خواندن قرآن ، وی در گفتگوهای میان ادیانی بین مسلمانان و مسیحیان از جمله برنامه ابتکار گفتگوی مسلمانان و مسیحیان که در سال ۲۰۰۲ توسط اسقف اعظم برگزار شد شرکت کرده است.

جولیان باند که از نوجوانی مسیحیت را پذیرفته درباره قرآن مجید می‌گوید:  من وقتی ۲۰ سال داشتم، در راه رفتن به کار قرآن را مطالعه کردم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. من با خواندن قرآن با خودم گفتم که کتاب اسلامی را مطالعه کرده‌ام اما حقیقتا هنوز نمی‌دانستم که اسلام درباره چیست. بنابراین به اتاق های گفتگوی اینترنتی رفتم و تقریبا بلافاصله وارد بحث‌های مذهبی با مردم شدم.

در طی چند سال گذشته جولیان باند افکار خود را در وبلاگش درباره سوره های مختلف قرآن به اشتراک گذاشته و پیام‌های متعددی با هشتگ «توئیت‌های قرآن» و «چطور قرآن بخوانیم» توئیت کرده است.

برای او پیام‌های قرآن نخست با ماه رمضان در ارتباط بودند و همین باعث شد که او روزه گرفتن در ایام ماه رمضان را به عنوان بخشی از فعالیت‌های میان ادیانی آغاز کند.

وی در این باره گفت: من فکر می کنم اولین بار در نوامبر ۲۰۰۲ بود. این اولین بار بود که با این مسئله روبرو شدم و یک روز یا یک نصفه روز را روزه گرفتم. سپس در ایام ماه رمضان قرآن می‌خواندم. اکتشافات من درباره قرآن فقط منوط به متن آن نبود بلکه عملی بود.

وی گفت: اخیراً ، من روش های مختلفی را برای تعامل با قرآن جستجو کرده و  از آغاز سال ۲۰۰۶ ، به عنوان اولین مدیر انجمن مسیحی-مسلمان کار خود را آغاز کردم. در همان زمان بود که بیشتر با جامعه مسلمانان در بریتانیا و سرتاسر جهان تعامل داشتم. از سال ۲۰۰۲ تاکنون به مساجد می‌روم. در عقب مسجد نشسته و اقامه نماز را نظاره می‌کنم. مدتی طول کشید تا سوره الفاتحه (نخستین سوره قرآن مجید) را حفظ کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha