جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید به معنای واقعی کلمه اقامه کننده نماز باشیم، اظهار کرد: شهدا و در رأس آنها افرادی همچون شهید سلیمانی ها به معنای واقعی نماز را در جامعه اقامه کردند و به عزت و اقتدار این مملکت افزودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در صد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص)، با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس، اظهار کرد: باید واژه دفاع مقدس را که امروز به دفاع از حرم تبدیل شده برای نسل نو تبیین کنیم و به این قشر بگوییم که ما جنگ افروز نبودیم و برای ایستادگی از خود در مقابل تجاوز جنگ افروزان به دفاع و مقاومت پرداختیم.

وی افزود: دشمنان از موفقیت ما در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین از پشتیبانی ما از مدافعان حرم و موفقیت رزمندگان دلیر اسلام در عراق و سوریه عصبانی و ناراحت هستند و به همین دلیل سعی دارند با ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای خود دستاوردهای به دست آمده را کوچک شمرده و آنها را تحریف کنند.

امام جمعه قزوین به لزوم توجه هرچه بیشتر به سبک زندگی قرآنی، اشاره و بیان کرد: وقتی ما از این موضوع صحبت می کنیم باید بدانیم که دوران دفاع مقدس یک نوع سبک زندگی قرآنی است در واقع تعاملات بین رزمندگان، نوع رفتار، اخلاقیات، ایثار و فداکاری شان در برابر دشمنان و برخوردشان با اسرای دشمن در آن دوران به نوعی توجه به قرآن و آموزه های آن است.  

وی ادامه داد: با وجود کم کاری ما در ثبت و ضبط فعالیت ها و رشادت های شهدا و رزمنگان؛ ایثار و از خودگذشتگی  و رفتار قرآنی آنها در دفاع مقدس تأثیرات خود را در جامعه گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: ایستادگی مجاهدان پیش از انقلاب در برابر رژیم ستم شاهی و تلاش آنها برای پیروزی حق بر باطل را نیز باید نوعی از سبک زندگی قرآنی بدانیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید به معنای واقعی کلمه اقامه کننده نماز باشیم، اظهار کرد : شهدا و در رأس آنها افرادی همچون شهید سلیمانی ها به معنای واقعی نماز را در جامعه اقامه کردند و به عزت و اقتدار این مملکت افزودند.

وی با بیان اینکه هر خیر و برکتی در زندگی ما ناشی از توجه به قرآن و جلب رضایت پروردگار است، عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم هر جا به قرآن و دستورات آن توجه کرده ایم، آثار و نتایج و برکات آن را در زندگی فردی و اجتماعی دیده ایم و هر گاه نیز نسبت به آن کم توجهی کرده ایم، آسیب و خسارت دیده ایم.

امام جمعه قزوین با اشاره به ضرورت التزام عملی به قرآن از سوی مسلمانان، تصریح کرد: هرکس که در خصوص قرآن صحبت می کند باید عامل به آن باشد نه اینکه فقط در خصوص آن صحبت کند و نسبت به توصیه ها و دستورات آن بی توجه باشد که در این صورت خود قرآن این فرد را لعنت می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha