جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه

حوزه/ یکصد و بیست و پنجمین جلسه کمیسیون هیئت امنای مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکصد و بیست و پنجمین جلسه کمیسیون هیأت امنای مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه با ریاست حجت الاسلام و المسلمین عماد و با حضور آیات و حجج اسلام و المسلمین غروی، قندی، شهیدی، جدیری، جلالی(به صورت ویدئو کنفرانس)، طهماسبی و راستگو برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از پیشرفت برنامه شناسایی استعدادهای برتر در سال ۹۸ و نحوه مدیریت برنامه شناسایی در شرایط شیوع بیماری کرونا و رعایت ضوابط بهداشتی ارائه شد.

تقویم بروزرسانی اطلاعات سالانه استعدادهای برتر و تقویم پایش سالانه استعدادهای برتر تعیین شد و آبان ماه هر سال به عنوان مهلت بروزرسانی فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی معین گردید. ارائه گزارشی از اجرای طرح حمایت از هسته های مسأله محور (طرح شهید احمدی روشن) در مراکز حوزوی، دیگر موضوع این جلسه بود.

کلیات الگوی «عملکرد محور» جهت شناسایی استعدادهای‌ برتر در کنار الگوی «تحصیل محور» مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد مرکز امور نخبگان جهت رفع عدم جامعیّت الگوی تحصیل محور فعلی، جزئیات این الگو را آماده نماید.

در این جلسه تأکید شد مبنای حمایت از استعدادهای برتر، اطلاعاتی است که استعدادهای برتر سالانه در اختیار مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر قرار ‌دهند. از این رو مقرر شد استعدادهای برتر جهت بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های ویژه مراکز حمایتی از قبیل بنیاد ملی نخبگان کشور، مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، بنیاد فرهنگی البرز و سایر نهادهای حمایتی، در آبان ماه هر سال با مراجعه به سایت مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر اطلاعات خود را بروز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha