پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی راد

حوزه/ رئیس دفتر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم گفت: هدف همایش جایگاه امام رضا (ع) در فرهنگ ملل همگرایی و هم‌افزایی در ایجاد جبهه فرهنگی واحد در برابر جبهه فرهنگی غربی بوده و گامی در جهت تقریب فرهنگ ملل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی راد پیش از ظهر امروز در همایش جایگاه امام رضا (ع) در فرهنگ ملل که در سالن امام خمینی (ره) موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی برگزار شد، اظهار داشت: انسان‌ها از هر ملیتی ذاتاً شایسته کرامت است و درواقع کرامت هدیه‌ای خداوندی است.

وی ابعاد کرامت را موردتوجه قرارداد و افزود: یک بُعد کرامت، جهاد است و درواقع کرامت بدون جهاد دست‌یافتنی نیست و انسان‌هایی که امروز کرامت خودشان را ازدست‌داده‌اند به‌این‌علت است که از جهاد غفلت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راد افزود: اگر می‌خواهیم کرامت اهدایی خداوند محفوظ بماند، باید بر روی عنصر جهاد در همه ابعاد آن بپردازیم.

وی ادامه داد: اقدامات موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی در جهان بی‌نظیر است، موسسه‌ای که نمایندگان از کشورهای مختلف در آن حضور پیدا کرده‌اند.

رئیس دفتر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: پژوهش‌های دینی امروزه در دنیا لازم و ضروری است و ما در این همایش به دنبال این هستیم که آیین‌های مسلمانان در سراسر جهان در خصوص امام رضا (ع) را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: هدف این همایش همگرایی و هم‌افزایی در ایجاد جبهه فرهنگی واحد در برابر جبهه فرهنگی غربی بوده و گامی در جهت تقریب فرهنگ ملل است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راد تصریح کرد: علاوه بر این همایش حرکت به‌سوی اجماع فرهنگی شیعیان با محوریت دهه کرامت است و ما نیازمند اجماع فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: درزمینهٔ عاشورا متأسفانه خرافه‌هایی در آن رخنه کرد و نباید اجازه دهیم این خرافه‌ها در خصوص دهه کرامت نیز اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha