شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ساخت مسجد در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ساخت مسجد بزرگترین سرمایه انسان در روز قیامت است، چرا که تا زمانی در آن مسجد، خداوند را عبادت کنند، بنیانگذار آن از ثواب عبادات بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین قریشی امروز در آئین کلنگ زنی مسجد امام رضا(ع) گلشهر ارومیه، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا(ع) و قدردانی از تلاش تمام کسانی که در ساخت این مسجد کمک می کنند، اظهار داشت: براساس آنچه که خداوند در قرآن بیان فرموده‌اند مساجد را کسانی آباد می‌کنند که به خداوند و قیامت ایمان دارند، لذا این مسئله نشان می‌دهد کسانی که در ساخت مساجد تلاش کرده‌اند به خداوند و روز قیامت ایمان حقیقی دارند.

وی با اشاره به اهمیت و اجر و پاداش ساخت مسجد، افزود: در روایات آمده هر کس حتی به اندازه آشیانه یک پرنده مسجدی بنا کند خداوند به وی در بهشت قصری اعطا خواهد کرد، لذا این مسئله اهمیت و اجر ساخت مسجد را بیان می‌کند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد:ساخت مسجد بزرگترین سرمایه انسان در روز قیامت است، چرا که تا زمانی در آن مسجد، خداوند را عبادت کنند، بنیانگذار آن از ثواب عبادات بهره‌مند خواهد شد.

وی در پایان ضمن بیان روایتی از امام صادق(ع) در زمینه ثواب صدقه جاریه، گفت: انسان پس از مرگ دستش از عمل کوتاه می‌شود، مگر در سه چیز، فرزند صالحی که برای والدین خود استغفار کند، علمی که مردم از آن استفاده کنند و صدقه جاریه که مردم از آن منتفع شوند و همین مسجدی که در این مکان بنا خواهد شد از مصادیق صدقه جاریه است.
 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha