چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امام رضا(ع) با انجام برنامه های اجتماعی و سیاسی و برگزاری مساله عید فطر در دعوت از عموم مسلمانان، نهضت بزرگ وحدت عمومی شیعیان را راه انداری کرد.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در آستانه سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با انجام برنامه های اجتماعی و سیاسی و برگزاری مساله عید فطر در دعوت از عموم مسلمانان، نهضت بزرگ وحدت عمومی شیعیان را راه انداری کرد، اظهار داشت: امام رضا (ع) در طول حیات مبارک خود با بینشی برگرفته از قرآن کریم و سنّت نبوی، در عرصه بیان، نظر و نیز در عمل بر تقریب مذاهب و وحدت اسلامی تلاش کرده است.

وی افزود: این حضرت نقش بزرگی در گسترش تشیع در جهان و تعمق دین داشت و عالمانی از تمام ادیان و مذاهب جهان بعد از مناظره علمی با ایشان به وحدت علمی و نظری دست می یافتند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به بعد علمی حضرت گفت: بعد از دوره امام صادق(ع) که ایشان ۴۰۰ شاگرد تربیت و کرسی برگزار کرده بود حکومت زمان به مقابله جدی و حصر امام کاظم(ع) پرداخته بودند که امام رضا با یک سیاست و هجرت اجباری از این فرصت استفاده کردند و در استمرار انقلاب فرهنگی جدش امام صادق(ع) قدم برداشتند.

وی گفت: پاسخ به شبهات و برگزاری مناظره از جمله اقداماتی بود که از زمان امام رضا(ع) به یادگار مانده است.

ظهیری با بیان اینکه ایشان از جایگاه امامت دفاع کردند گفت: امام رضا(ع) با اقدام سیاسی و اجتماعی پذیرش اجباری ولایت عهدی به شبهات پاسخ دادند حضرت همه جا مدافع اصول و مبانی اسلام بود و پیوسته بر وفق موازین اسلامی عمل می کردند و از حق ولایت خود و پدران دفاع می کردند.

وی تاکید کرد: مامون بارها امام را در حالتی قرار می داد تا مقام علمی ایشان را زیر سوال ببرد اما این امام معصوم نشان دادند که به علم لدنی و وحی متصل هستند و در همه مناظره ها شرکت کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران مهربانی را یکی از مهمترین ویژگی های اخلاقی این امام عنوان کرد و گفت: ایشان به عنوان امام رئوف و مهربانی ها معروف است زیرا در سیره ایشان توجه به مردم جدای از طبقات آنها بود.

وی خاطر نشان کرد: علمیت ایشان بر مهربانی ارجحیت داشته چرا که به سرچشمه علم الهی متصل بوده است از این رو شیوه زندگی امام علی بن موسی الرضا(ع)،  که سرشار از مهربانی و تواضع بوده است باید الگوی همه مردم باشد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha