شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار سرپرست وزارت سمت با آیت الله اعرافی

حوزه/ معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: باور به ساخت داخل در همه ارکان حاکمیت ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی نیارکی ظهر امروز در دیدار سرپرست وزارت صمت با آیت الله اعرافی که در قم برگزار شد، اظهار داشت: ایالات متحده در نخستین گام به تحریم قطعات خودرو پرداخت.

وی افزود: تولید خودروی ما ۸.۴ درصد افزایش داشته است، در حوزه کمباین بیش از ۵ درصد، در تراکتور یک درصد، در لاستیک ۳۰ درصد، در پتروشیمی بیش از ۶ درصد، در حوزه تلویزیون ۴۷ درصد، در حوزه ماشین لباسشویی ۱۰۸ درصد و در دیگر بخش ها افزایش تولید داشته ایم.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در سال ۸۹ تراز تجاری ما منفی ۳۷ میلیارد دلار بود، در سال ۹۸ این عدد به ۴۱ میلیارد دلار صادرات و ۴۳ میلیارد دلار واردات رسید.

نیارکی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که بخشی از اجزا و قطعات که در کشور تولید ندارد، تبدیل به ساخت داخل شود و برای ساخت داخل در سال جاری سه میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: ساخت داخل لوازم خانگی با ۲۰۰ میلیون دلار در حال دنبال شدن بوده و باور به ساخت داخل در همه ارکان حاکمیت ایجاد شده است.

نیارکی ادامه داد: ساخت داخل لوازم خانگی با ۲۰۰ میلیون دلار در حال دنبال شدن بوده و باور به ساخت داخل در همه ارکان حاکمیت ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha