جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ترحیم

حوزه/ به مناسبت درگذشت حجج الاسلام و المسلمین شیخ مهدی علی مقدسی و سید عباس موسوی و سید ناصر حسین الحسینی مراسم ترحیم و بزرگداشت به صورت آنلاین و به همت جامعه‌ المصطفی العالمیه نمایندگی پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی علی مقدسی استاد جامعة المصطفی العالمیه واحد برادران کراچی و دو داماد حضرت آیت الله شیخ محسن علی نجفی حجج اسلام آقایان سید عباس موسوی استاد سطوح عالیه حوزه علمیه جامعه الکوثر اسلام آباد و سید ناصر حسین الحسینی مدیر حوزه علمیه جامعه قرآن و عترت ناروال، مراسم ترحیم و بزرگداشت به صورت آنلاین برای این علماء به همت جامعه‌ المصطفی العالمیه نمایندگی پاکستان برگزار شد.

این مجلس ترحیم به صورت زنده از اکانت فیسبوک جامعه المصطفی اسلام آباد پخش شد و حجج اسلام آقایان علامه شیخ انور علی نجفی و علامه سید اخلاق حسین شیرازی در این مراسم سخنرانی کردند.

 این مراسم بزرگداشت با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری مشهور پاکستان قاری وجاهت رضا آغاز شد و بعد از ایشان حجت الاسلام و المسلمین انیس الحسنین خان مدیر ارتباطات و امور بین الملل نمایندگی پاکستان به عنوان میزبان این مراسم در سخنانی ضمن ابراز تسلیت به خانواده های مرحومین ، به ویژه مفسر قرآن حضرت آیت الله علامه شیخ محسن علی نجفی دامت برکاته و فرزندان ایشان و سایر خانواده های داغدیده تسلیت گفت و  از همه شرکت کنندگان در این مراسم تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم علامه شیخ انور علی نجفی به عنوان اولین سخنران، از همه کارمندان، اساتید و دست اندر کاران جامعه المصطفی برای برگزاری این مراسم بزرگداشت برای علمای دین تشکر و قدردانی کردند.

وی گفت: همه این علما در جوانی از این دنیا رخت بربستند، اما فقط به خاطر دانششان بزرگ خوانده می شدند. همه این علماء زندگی خود را صرف پرورش و آموزش شاگردان کردند که این عمل بسیار نیکوست است که حتی پس از وفات این بزرگان ادامه خواهد یافت.

شیخ انور علی نجفی تاکید کرد: مولانا سید ناصر حسین الحسینی در صدد ایجاد مدرسه جدیدی برای حفظ قرآن بود تا از این طریق به  اشاعه فقه و آموزه های اهل بیت علیهم السلام بپردازد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این راه اندازی به تعویق افتاد و عمر ایشان کوتاه بود، ما راه ایشان را ادامه خواهیم داد و در اسرع وقت این مدرسه حفظ قرآن را راه اندازی خواهیم کرد.

وی افزود: مولانا سید عباس موسوی نیز همه عمر خود را به تربیت طلاب پرداخت و همیشه می‌گفت تمام دارایی من همین طلبه ها هستند.

شیخ نجفی ادامه داد: دکتر مولانا مهدی علی مقدسی دکترای خود را از جامعة المصطفی العالمیه گرفته بودند و بعد از آن به اشاعه دین مبین اسلام و اهل بیت اطهار علیهم السلام پرداختند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما باید در دوران بیماری همه گیر کرونا احتیاط کنیم. ممکن است این ویروس به ما آسیب نرساند اما از طریق ما می تواند برای بسیاری از افراد خطرناک باشد. ما باید مراقب باشیم و از خود و دیگران محافظت کنیم.

در ادامه این مراسم سخنران معروف پاکستان علامه سید اخلاق حسین شیرازی ضمن تسلیت به بازماندگان و خانواده های مرحومین در سخنانی گفت: این علما با کردار و با فضیلت بودند که همه زندگی آنها در راه تعالی دین مبین اسلام و مذهب تشیع سپری شد. علم روشنی است و قطره ای علم بر دریای جهالت سنگینی میکند. برتری یک فقه و عالم بر نمازگزار مانند برتری ماه شب چهاردهم بر ستارگان است.

 وی افزود: کسانی که از علما فاصله گرفتند قربانی توطئه ها هستند ، فقها سنگر های محکم اسلام هستند که مردم را از خرافات و بدعت ها و جهالت ها محافظت می کنند.

ایشان افزود: از امام صادق ع سؤال شد ، "عالم کیست؟ امام فرمودند: عالم کسی است که رفتار وی سخنان وی را تأیید کند.

این مجلس بزرگداشت به صورت زنده از زوم و فیسبوک پخش شد و تا این لحظه بیش از ۱۱ هزار نفر از این مراسم بازدید کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha