پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر گرجی

حوزه/ مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی همدان گفت: شاید سوال شود که مهم‌ترین وظیفه مجلس مباحث اقتصادی است نه فرهنگی، اما باید گفت که آنچه بر اقتصاد، سیاست، علم و هنر اثر می‌گذارد فرهنگ است و لذا باید به این موضوع مهم به صورت جدی رسیدگی شود.

حجت الاسلام علی اصغر گرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، به اهمیت موضوع فرهنگ در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به واسطه شان قانون گذاری‌ در جمهوری اسلامی، رسالت‌های سنگینی در خصوص فرهنگ حاکم بر جامعه بر عهده دارد.

وی افزود: مهم‌ترین عرصه‌ای که مجلس وظیفه شرعی، ذاتی و حقوقی برای ورود نسبت به آن دارد، عرصه فرهنگ است، چرا که بار اصلی آن بر دوش مجلس قرار دارد.

مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی همدان با بیان اینکه در دین اسلام و به تبع آن در جمهوری اسلامی، ریاستی وجود ندارد، مطرح کرد: در دین اسلام بحث مسئولیت وجود دارد، نه ریاست، و لذا هر فردی به واسطه اختیارات و اعتمادی که به او می‌شود و مسئولیتی که دریافت می‌کند باید در برابر آن پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در برابر اعتماد مردم و جایگاه قانونی خودشان، دارای مسئولیت هستند و باید پاسخگو باشند، گفت: مجلس باید با تصویب قوانین مترقی و اسلامی، بر فرهنگ جامعه اسلامی و جهت دهی فرهنگ عمومی به سمت ازرش‌های اسلامی نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام گرجی اظهار کرد: شاید سؤال شود که مهم‌ترین وظیفه مجلس مباحث اقتصادی است نه فرهنگی، اما باید گفت که آنچه بر اقتصاد، سیاست، علم و هنر اثر می‌گذارد، فرهنگ است، و لذا باید به این موضوع مهم به صورت جدی رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید روحیه جهادی داشته باشند، ابراز کرد: از اول انقلاب هر جا که با فرهنگ جهادی حرکت کرده‌ایم، توانستیم دشمنان را از پیش رو برداریم و به موفقیت دست پیدا کنیم.

این استاد حوزه با بیان اینکه مجلس در کنار بعد قانون گذاری، وظیفه نظارتی هم دارد، گفت: مجلس می‌تواند بر عالی‌ترین مقام اجرایی کشور که رئیس جمهور است، نظارت داشته باشد و اگر انحراف فرهنگی را مشاهده کرد برای پیشگیری و جلوگیری از آن اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دارای عرصه وسعی است، بیان کرد: نمایندگان مجلس به عنوان افرادی که مورد اعتماد مردم هستند، باید به یاد داشته باشند که رفتار، موضع گیری‌ها و نوع صحبت و حتی لباس پوشیدن آن‌ها به عنوان یک الگو در جامعه می‌تواند بر فرهنگ تاثیر گذار باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اتفاقات مجلس گذشته، یادآور شد: مشکلاتی که در دوره قبل برای برخی از نمایندگان ایجاد شد به دلیل رعایت نکردن موضوعات فرهنگی چون عدم همراهی با مردم، دوری از تجمل گرایی و ساده زیستی بود که نتیجه آن را هم مشاهده کردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha