جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امسال بنا بود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر به حج مشرف شوند، ۷۳ هزار نفر هم ثبت نام کرده بودند که حج تعطیل شد، این زائران برای سال آینده به حج مشرف می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ظهر امروز در پیش خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، عنوان کرد: مرام امام رضا(ع) این بود که حتی در حد یک کلمه به کسی جفا نکرد.

وی افزود: آن حضرت سخن کسی را قطع نمی کرد و اگر کسی از ایشان حاجتی داشت و امام رضا(ع) توانایی انجام آن را داشت، دریغ نمی کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: کسی قهقهه امام رضا(ع) را ندید و در روایات است که اگر کسی گفت من مشابه اهلبیت(ع) را دیدم سخنش کذب است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به نگاه امام رضا(ع) به موضوع حج تاکید کرد: دیدگاه ایشان این است که حج واقعی حج تاثیر گذار در عرصه های فردی، اجتماعی و بین المللی است؛ به عبارت دیگر حج ابراهیمی همان حج تاثیرگذار است.

وی حج را در دیدگاه امام رضا(ع) کوچ به سوی خدا دانست و ادامه داد: در حج همه انسان ها از مواهب مادی و معنوی آن بهره مند می شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: این حجی که امروز در حال انجام است، به این دلیل نمی تواند مشکل فلسطین را حل کند که چون در چارچوب خود انجام نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اضافه کرد: اگر حج ابراهیمی باشد، باید این ظرفیت را داشته باشد که مشکل جهان اسلام را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: بهینه سازی مقررات و راهکارها، انجام موافقتنامه با وزارت حج عربستان، اجاره هتل ها، قراردادهای حملی شهری و غیرشهری، انجام معاینات، قراردادهای هواپیمایی و غیره از جمله کارهایی است که در راستای حج انجام داده ایم، اما عربستان نظرات خود را اعمال کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز کرد: ما برای حج پروتکل هایی پیشنهاد دادیم که با رعایت آن ها می توان حج را در سطح کمتری انجام داد، اما متاسفانه بدون مشورت با کشورهای اسلامی، عربستان حج را برای تمام کشورها جز کشور خود تعطیل اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب یادآور شد: امسال بنا بود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر به حج مشرف شوند، ۷۳ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که حج تعطیل شد، این زائران برای سال آینده به حج مشرف می شوند، اما کسانی که انصراف دهند، افراد بعدی که در صف هستند در لیست ثبت نام قرار می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha