پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد قهرمانی، تهیه‌کننده سینما

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: آن چیزی که امروز در شبکه نمایش خانگی شاهدش هستیم نشان می‌دهد این حوزه مسیر صحیحی را پیش نگرفته است و پایانش راه به ناکجاآباد دارد.

محمد قهرمانی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: سینما در شرایط  فعلی که بیماری کورنا در کشور فراگیر شده ، وضعیت امیدوار کننده‌ای ندارد، چون اگر این بیماری ادامه پیدا کند، طبیعتاً میزان افرادی که سینما خواهند رفت بسیار کم خواهد شد و اگر هم این بیماری کم رنگ شود باز هم تا مدت زیادی آنگونه که توقع می‌رود استقبال از سینما مطلوب نظر نخواهد بود. این اتفاق را به نوعی هم اکنون شاهدش هستیم، چون شاهدیم سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود با استقبال بیشتری مواجه ‌می‌شوند.

وی درباره وضعیت تولیدات نمایشی در شبکه نمایش خانگی و این‌که این آثار چندان مطابقتی با ارزش‌های اسلامی ندارند، چنین توضیح داد: اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند و شبکه نمایش خانگی از طریق سازمان سیمایی هدایت شود من چندان به آن امیدوار نیستم، مگر این که این مسئولیت این عرصه به صدا و سیما ارجاع داده شود، البته این امر کاملا قانونی است، چون اصولاً پخش سریال از طریق شبکه نمایش خانگی در حوزه اختیارات صدا و سیماست.

این تهیه‌کننده ادامه داد: اگر سازمان سینمایی اصرار دارد در این زمینه، خودشان صاحب نظر باشند باید تجدید نظر ویژه‌ای روی دادن مجوزها داشته باشند. اولین قدم نیز این است وقتی می‌خواهند مجوزی را به کاری دهند تا فیلمنامه کامل را دریافت نکرده‌اند، پروانه ساخت به اثری ندهند. این در حالیست که در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و بسیاری از تولیدات شبکه نمایش خانگی با یک طرح یا سیناپس اولیه مجوز ساخت دریافت می‌کنند!

تهیه‌کننده فیلم «فرشتگان قصاب» اضافه کرد: راهکار دیگری که به نظرم می‌رسد این است که سازمان سینمایی برای کارهایی که در حوزه شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود، ناظرهایی بگذارند که تا انتهای ساخت بر آن فیلم یا سریال مربوطه نظارت داشته باشند، اقدامی که در صدا و سیما دیده می‌شود. البته وجود ناظر حتما به معنای این نیست که فیلم یا سریال تولید شده به ارزش ها اسلامی وفادار خواهد بود، ولیکن به هر حال این روش قادر است جلوی بسیاری از معضلات را بگیرد.

قهرمانی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر این که چرا صداوسیما در هدایت‌گری جریانات دینی در عرصه هنرهای نمایشی موفق‌تر از سازمان سینمایی است؟ چنین پاسخ داد: نمی‌توان کتمان کرد که خطوط قرمزی که صدا و سیما به آن باور دارد کمتر مد نظر سازمان سینمایی است. برای مثال این مسئله را در حجاب بازیگران می‌توان مشاهده کرد، البته دغدغه تنها به حجاب مربوط نمی‌شود، بلکه در دیالوگ‌ها و محتوا نیز می‌شود تفاوت‌های آشکاری بین تولیدات سیما و سازمان سینمایی مشاهده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha