جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دری نجف آبادی - اراک

حوزه/ آیت الله دری نجف آبادی، امروز سیزدهم تیرماه در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره به درجات اخلاق بیان کرد: اگر انسان اخلاق و تقوا داشته باشد با دست پر راهی آخرت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز سیزدهم تیرماه در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک، با اشاره به درجات اخلاق بیان کرد: اگر انسان اخلاق و تقوا داشته باشد با دست پر راهی آخرت خواهد شد.

وی با اشاره به ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: اسلام واقعی اسلام اهل بیت، علی بی ابیطالب(ع)، علی به موسی الرضا(ع) و مهدی موعود(عج) است که تابلوی علم و تقوا را به نمایش گذاشته اند و ملت ایران از جنگ جمل و صفین با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند و تا امروز این بیعت را حفظ کرده اند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: اسلام هیچ گاه بحث عرب و عجم را مطرح نکرد بلکه اسلام و قرآن همواره انسان و آدمیان را خطاب قرار داده اند و این افتخار اهل بیت و قرآن است که همه بشر را زیر یک پرچم به نام اسلام قرار داده است. باید همه بسیج شویم مدرسه اسلام که علمای بزرگ آن را احیا کرده اند را به نسل های آینده و جهان معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: امروز استان مرکزی طلبه های سطح سه و چهار و دوره های تخصصی تربیت می کند، به علمای قم و ظرفیت علمی این منطقه دسترسی دارد و می تواند از این پتانسیل نهایت بهره برداری داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به اجرای طرح کمک مومنانه در استان مرکزی و توزیع ۱۷۰ هزار بسته حمایتی، گفت: روز گذشته نیز سه هزار بسته حمایتی در استان توزیع شد که این همان فرهنگ اهل بیت و سفره امام رضاست، این احسان و نیکی به هم نوعان در این شرایط و همت نهادها و ارگان ها موسسات خیریه و سپاه و بسیج و ... قابل قدردانی است. باید این فرهنگ نوع دوستی در همه روزهای سال و شرایط کرونا و غیر کرونا ادامه داشته باشد چراکه این احسان موجب تحول در انسان می شود.

وی با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور گفت: انتظار از دولت، مردم، دستگاه های نظارتی و تعزیراتی، نظارت بر بازار و قیمت هاست. درآمد ارزی و فروش نفت محدود شده است، اما این به معنای ایجاد امکان بروز هرج و مرج قیمت ها در بازار و سوءاستفاده برخی افراد نیست. رسالت دولت، مجلس، سازمان بازرسی و تعزیرات برای نظارت بر بازار و جلوگیری از سوءاستفاده و ظلم به مردم است و تقاضا داریم بر قیمت ها نظارت داشته باشند و حداقل قیمت های کالاهای اساسی را تحت کنترل قرار دهند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: در موضوع مسکن، ساخت و مصالح مسکن باید نظارت داشت، سهم مسکن در زندگی مردم باید ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد ولی امروز در سبد اقتصادی زندگی خانوار این سهم بسیار بالا رفته است و باید هزینه بسیاری را صرف مسکن کنند، دولت در این قبیل موارد باید جدی ورود کند، قیمت گذاری کند و تسهیلات کمک هزینه مسکن در نظر گرفته شود. مسلما به همه افراد نمی توان چنین کمک هزینه هایی داد، اما باید برای اقشار خاص حتما نگاه حمایتی داشت.

وی افزود: در مجتمع حوزوی حوزه علمیه ۴۸ واحد ساخته شده است تا طلاب حداقل با مشکل مسکن مواجه نشوند ولی باید استان مرکزی بر این مسئله نظارت داشته باشد. بنیاد مسکن باید جدی تر ورود کند و هزینه های جانبی را به حداقل برساند، باید به فکر مردم بود.

آیت‌الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه نظارت بر قیمت ها ضرورت است و اگر لازم بود حتی از طرح کوپنی استفاده شود، افزود: در گذشته با موضوع کشتن جوجه ها مواجه بودیم و امروز بازار مرغ با کاهش جوجه ریزی و مشکل تامین نهاده مواجه است، باید برای ساماندهی این وضعیت برنامه ریزی داشت، دولت و مجلس برای رفع این مشکلات ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha