جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روزنامه

حوزه/ توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به حضرت آیت الله سیستانی موج خشم و نفرت کاربران شبکه های مجازی را برانگیخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به حضرت آیت الله سیستانی موج خشم و نفرت کاربران شبکه های مجازی را برانگیخت. این روزنامه با انتشار کاریکاتور توهین آمیز از آیت الله سیستانی در شماره ۱۵۱۹۳ در تاریخ جمعه ۳/۷/۲۰۲۰ در بالای صفحه ۱۳ مرتکب این اهانت شد که البته بر خلاف قانون آزادی نشر و توهینی آشکار به بزرگان دینی و حاکمیت عراق به شمار می رود.

کاربران فضای مجازی در واکنش به این اهانت روزنامه سعودی خواستار واکنش و موضع گیری صریح مسئولان عالی رتبه عراق و اقدام قانونی و بازدارنده آنها در زمینه اهانت به بزرگان دینی شدند.

کاربران فضای مجازی تاکید کردند: البته برخی مدعی شده اند که این تصویر مربوط به امام خمینی است، اما حتی در این صورت هم ایشان یکی از علمای درگذشته و از مراجع بزرگ شیعه است و اهانت به ایشان هم جایز نیست؛ گرچه بسیار بعید است که تصویر کاریکاتور متعلق به ایشان باشد و از این رو این کاریکاتور اهانت به عراق و حاکمیت و مرجعیت و عمامه شیعه است که همواره نماد محبت و صلح و همزیستی مسالمت آمیز بوده است.

کاربران عراقی از رئیس جمهور و وزرا و وزیر امور خارجه و فرهنگ و شورای رسانه و ارتباطات و اتحادیه کشورهای عربی و اتحادیه روزنامه نگاران عرب و صنف روزنامه نگاتران عراق و اداره اوقاف شیعیان و اهل سنت عراق و اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق و اسلامی خواستند موضع صریح در این زمینه اتخاذ کنند.

لازم به ذکر است روزنامه الشرق الاوسط پس از آنکه با واکنش تند کاربران عراقی در توهین به مرجعیت شیعه مواجه شد، در خبری مدعی شد که این کاریکاتور ارتباطی با حضرت آیت‌الله سیستانی نداشته و منظور آنها، دخالت ایران در عراق است!! این توجیه در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها سابقه بسیار طولانی در توهین به عراقی‌ها و مراجع این کشور دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 1
    مرگ بر ال سعود
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 1
    در باره ی آل سعود که نسبت به حضرت آیةالله العظمی سیستانی دامت برکاته جسارت کرده است .:دشمن بیجاره که در مانده است ___کل شیاطین بکمک خوانده است ___راه سقوط است همین بر خبیث ___بشنو و بسپار بذهن این حدیث ___شبه سقوط شه ملعون ما ___پهلوی مفسد و بس دون ما