پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 908086
۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
اینستا

حوزه/ جشن ۹سالگی دخترها و جشن تکلیف‌شان یک برنامه ویژه است. یک مهمانی بزرگ که خیلی از دوست و آشنا و فامیل مهمانش هستند. جشنی که نه قبل‌تر تجربه‌اش کرده‌اند و نه بعدتر تجربه خواهند کرد البته اگر جشن عروسی را در نظر نگیرید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضا جوان به مناسبت جشن تکلیف دخترش، در شبکه اجتماعی نوشته است:

هر خانه‌ای باید برای خودش قانون‌ها و مقررات و مدلی‌هایی ویژه داشته باشد.
یکی از برنامه‌های ویژه خانه ما این است:
جشن تولد بچه‌ها تا پنج سالگی، یک برنامه ساده است. جشنی خانگی که فقط خودمان مهمانش هستیم، من و مادرشان و خواهرشان. جشن تولد پنج سالگی اما متفاوت است، یک جشن کوچک که فامیل درجه یک هم می‌آیند و خانه را تزئین می‌کنیم و کیک سفارش می‌دهیم. جشن تولدهای بعدی تا ۹ سالگی هم باز یک برنامه ساده خانگی هستند، باز من و مادر و خواهرشان.

جشن ۹ سالگی دخترها و جشن تکلیف‌شان اما یک برنامه ویژه است. یک مهمانی بزرگ که خیلی از دوست و آشنا و فامیل مهمانش هستند. جشنی که نه قبل‌تر تجربه‌اش کرده‌اند و نه بعدتر تجربه خواهند کرد البته اگر جشن عروسی را در نظر نگیرید.

خاطره خوشی که از جشن تکلیف در ذهن بچه‌ها رقم می‌خورد، ارزش و اعتباری که به خاطر رسیدن به این مرحله از زندگی پیدا می‌کنند همراه با خوشی و لذتی که با نام دین در ذهن‌شان هم‌نشین می‌شود مهم‌ترین اتفاقی است که این مدل از جشن‌های تولد و جشن تکلیف، در ذهن بچه‌ها رقم می‌زند.

هم در کودکی، هم در نوجوانی و هم در جوانی می‌شود لذت‌ها را با دین پیوند زد، می‌شود از دین سراغ خوشی‌ها را گرفت و با دین شاد بود، لبخند زد و لذت برد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha