جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

حوزه/ قلم متعهد و صادق همچون چهار دهه گذشته، به سان ابزاری کارآمد و مؤثر برای نظام اسلامی در گام دوم انقلاب به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، روز "قلم" فرصت بسیار ارزشمندی است برای این که تدبر و تفکر کنیم در کلام حق تعالی که چرا به قلم سوگند یاد شده و به تعبیر رسول مهربانی حضرت محمد(ص) "نعمت بزرگی از طرف پروردگار است و اگر قلم نبود، مُلک و دین استوار نمی شد و زندگیِ شایسته برقرار نمی گردید"

چند سال پیش مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیاری را خطاب به جوانان مؤمن و انقلابی صادر فرمودند در عین حال بر این مساله نیز تاکید نمودند که منظور و مراد ایشان، انجام کار فرهنگی تمیز و خودجوش است و بی تردید یکی از همین کارهای مؤثر فرهنگی، فعالیت در عرصه قلم است که خود البته باید واجد معیارها و مؤلفه هایی باشد که سکاندار حکیم و بیدار انقلاب مطالبه گر آن می باشند.

از سویی با عنایت به این اصل مسلم که قلم و نوشتار یکی از اصلی ترین راه های توسعه معرفت و نشر فضیلت محسوب می شود و اساساً نگارش از جمله کارآمدترین شیوه های تعمیق فرهنگ ناب دینی و انقلابی است، لذا جوانان مومن و انقلابی به هیچ وجه نباید در شرایط مواجهه با تعطیلی و اختلال قوای فکری و فرهنگی کشور،   از این ابزار مهم غافل شده و نسبت به تاثیر والای آن ابراز شک و تردید داشته باشند؛ خاصه در گام دوم انقلاب که در مسیر زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، بیش از پیشی محتاج به قلم های متعهدانه و صادقانه در مسیر دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی هستیم.

رهبر فرزانه انقلاب در راستای آتش به اختیاری خطاب به افسران جنگ نرم فرمودند که در این مسیر می بایست بر لزوم فکر و عمل توأمان تاکید نمود که بی شک زمینه ها و بسترهای این مهم در پرتو قلم زدن انقلابی و برنامه ریزی شده به خوبی فراهم است.

نویسندگان متعهد ضمن بهره مندیِ هنرمندانه از زبان، به تبیین آرمان ها و نشر ارزش ها پرداخته و با موشکافی قلم، رازگشایی ها می کنند تا در سایه روشنگری راه فضیلت و کمال، تاریکی های نادانی و جهل را از فضای زندگی آدمیان بزدایند و بی تردید چنین رسالتی حرکت در مسیر انبیای الهی است و طبعاً از مرتبتی قدسی و مبارک برخوردار می باشد.

واقعیت آن است که متأسفانه با وجود همه ی تلاش های صورت گرفته از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ما در مقوله ی فرهنگ همچنان دچار ضعف های جدی و بسیار مشهود و نگران کننده ای هستیم به نحوی که هر از گاهی و به مناسبتی، مقام معظم رهبری نیز دردمندانه و دغدغه مندانه نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

اهتمام در امر قلم و به طور کلی فعالیت های رسانه ای، علاوه بر آن که باعث جبران بخشی از ضعف های فرهنگی کشور می شود، ما را در تحقق اهداف مقرر در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار کمک می نماید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha