جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اوقاف باید توجه بیشتری به امامزاده‌ها در راستای ترویج فرهنگ اسلامی داشته باشد، زیرا در هر شهر، مردم با اعتقاد خاصی به این اماکن مقدس رفت و آمد می‌کنند که باید از این موقعیت استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز شنبه با حضور در محل امامزاده سید ابراهیم تبریز، امامزادگان را قرارگاه فرهنگی کشور دانست و اظهار کرد: دهه کرامت که مصادف با آغاز ماه ذی القعده و از روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا روز ولادت امام هشتم(ع) است، را باید عزیز و محترم بداریم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دهه کرامت، فرصت مناسبی برای تشریح سیره ائمه معصومین(ع) فراهم می‌کند و باعث ایجاد پیوند و ارتباط مستحکمی بین جوانان و نوجوانان با قرآن و ائمه معصوم(ع) می‌شود.

وی ادامه داد: این دهه پربرکت، فرصتی برای تبیین فرهنگ قرآنی و درک معارف اهل بیت(ع) است؛ در این طول این روزها باید به دنبال افزایش محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) باشیم تا محبت دوستداران اهل بیت در بین مردم بیشتر شود.

وی با تأکید بر این‌که دهه کرامت، ریشه اعتقادی و فرهنگی در بین مردم دارد، اظهار کرد: این دهه، فرصت خوبی برای تبیین و ترویج معارف دینی است تا از طریق علاقه قلبی شیعیان و به خصوص ایرانیان نسبت به امام رضا(ع) و ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های موجود، سنت و سیره این بزرگان را جزء اهداف و اولویت‌های خود قرار دهیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دهه کرامت، فرصتی را برای حوزه فرهنگی و دینی فراهم کرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند و در راستای تقویت پیوند بین نسل‌ها و تقویت بزرگی و بزرگ منشی در جامعه اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت تکریم جایگاه زن در دنیای کنونی، یادآور شد: دنیای به اصطلاح توسعه یافته غرب از زنان به عنوان ابزار استفاده کرده و موجب تنزل مقام آن‌ها می‌شود، از این رو باید در این دهه، به مقام زن توجه بیشتری شود.

امام جمعه تبریز افزود: با توجه به لزوم افزایش بصیرت دینی و دوری از ناپاکی‌ها در جامعه اسلامی، این دهه، فرصت مناسبی برای افزایش تقوا و بصیرت دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دهه کرامت، فرصت مناسبی برای بررسی بیشتر مبانی اعتقادی و اخلاقی است تا با شخصیت‌های اهل بیت(ع) هر چه بیشتر آشنا شویم؛ خوشبختانه وجود دو مرقد مطهر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در ایران اسلامی، منشأ برکات بسیاری بوده که باید از این فرصت مهم نهایت بهره را برد.

وی ادامه داد: باید با تبیین و ترویج بیش از پیش آموزه‌های رضوی و معارف غنی فاطمی در این جامعه اسلامی نهایت بهره را ببریم، چرا که این دهه یک فرصت برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی است و دستگاه‌های فرهنگی استان و کشور باید از این فرصت، نهایت استفاده را ببرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اوقاف باید توجه بیشتری به امامزاده‌ها در راستای ترویج فرهنگ اسلامی داشته باشد، زیرا در هر شهر، مردم با اعتقاد خاصی به این اماکن مقدس رفت و آمد می‌کنند که باید از این موقعیت استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha