جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فراخوان

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از فراخوان مقالات «اجلاسیه جمعیّت و محوریّت خانواده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بابیان اینکه مسئله جمعیت از موضوعات بسیار مهم در حال و آینده می‌باشد گفت: موضوع جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است لذا لازم است تمام نخبگان و اصحاب فکر و نظر به میدان طرح و اندیشه‌سازی بیایند تا با همفکری، نقد و بررسی فرهنگ غلط کم‌فرزندی یا بی‌فرزندی و بیان راه‌کارهای مؤثر، گامی در جهت این مهم برداشته شود.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به آمارهای دقیق و موجود، افزود: جمعیت ایران به‌سرعت به سمت سالخوردگی پیش می‌رود و این در حالی است که بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور در تمام زمینه‌ها، نیروی جوان است تا بتواند آینده کشور را تضمین و پیش ببرد.

وی رسالت همگان را در این زمینه مهم و سرنوشت‌ساز دانست و ادامه داد: فرهنگ‌سازی و گفتمان جمعیت متناسب با کشور، امری است که توسط نخبگان جامعه در حوزه و دانشگاه صورت می‌پذیرد تا مسئله جمعیت و نگرانی‌های پیرامون آن به‌عنوان یک دغدغه اولویت‌دار و سرنوشت‌ساز در جامعه مطرح شود.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، ورود صاحب‌نظران حوزوی در این عرصه را کاری لازم دانست و گفت: اشراف و دسترسی فرهیختگان حوزوی به منابع و متون دینی و معارف اسلامی و بیان اندیشه اسلام در موضوع جمعیت، یکی از عناصر تعیین‌کننده در ایجاد فرهنگ افزایش جمعیت می‌باشد که مطابق با باورهای دینی مردم مؤمن کشورمان می‌باشد.

مسئول دبیرخانه مجمع عمومی جامعه مدرسین بابیان اینکه مسئله جمعیت با محوریت خانواده متعالی، مورد تکرار و تأکید مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و سایر مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و اندیشمندان می‌باشد گفت: محوریت خانواده، تعالی خانواده و استحکام خانواده، زمینه افزایش جمعیت را فراهم می‌سازد که این دو موضوعِ (جمعیت و محوریت خانواده) به‌هم‌پیوسته موجب شد تا با تصویب هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین عنوان فراخوان اجلاسیه و مقالات «جمعیت و محوریت خانواده» قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی در پایان افزود: فراخوان مقالات در ۶ محور و بیست‌وشش موضوع می‌باشد که پس از دریافت و ارزیابی مقالات، در ویژه‌نامه «جمعیت و محوریت خانواده» به چاپ خواهد رسید، هم‌چنین اجلاسیه عمومی اساتید با همین موضوع پس از رفع شیوع ویروس کرونا، اطلاع‌رسانی و برگزار خواهد شد. در همین راستا، جمع‌بندی نظرات اساتید و نخبگان ارجمند به مسئولین و نهادهای مربوطه، ارسال خواهد شد. اساتید و فرهیختگان می‌توانند فراخوان مقالات را در سایت مجمع عمومی جامعه مدرسین مشاهده و دریافت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha