جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امانت داری حرم

حوزه/ مدیر امانت‌داری حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط خادمان امانت‌داری‌ها، از کاهش نزدیک به ۹۰ درصدی مراجعه زائران آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به امانت‌داری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم صابری با اشاره به بازگشایی امانتداری‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س)،‌هم‌زمان با بازگشایی درب صحن‌های حرم  ابراز کرد: خادمان امانتداری‌های حرم مطهر در روزهای بسته بودن درب‌های حرم فعالیت‌هایی را برای تسهیل و به‌روزرسانی امانتداری‌ها انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: رنگ‌آمیزی و مرتب‌سازی تمام قفسه‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها و دیوارهای امانتداری‌ها و کانکس‌ها در بیش از ۱۰ روز توسط چهار نفر از خدام انجام شده است.

مدیر امانتداری حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: شماره نویسی قفسه‌ها، خرید و نصب کولرگازی برای امانتداری‌های ۱۲، آستانه و ۲۳، تعویض فرش‌های امانتداری‌ها از دیگر فعالیت‌های ما در این روزها بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در تمام امانتداری‌ها دوربین نصب شده است تا امنیت خادم بیشتر شود و با توجه به عدم بازرسی امانت‌ها، بتوانیم به افراد پاسخگو باشیم.

صابری ادامه داد: در این ایام در امانتداری صحن فاطمی از ورودی پارکینگ شرقی هم تعمیرات سنگ کف و گچکاری انجام شده است و در حال آماده سازی برای خدمت به زائران است و امیدواریم بتوانیم طی روزهای آینده این امانت‌داری را هم افتتاح کنیم.

وی با اشاره به این که واحد امانتداری حرم با راه‌اندازی سیستم جامع امانتداری آمار دقیقی از زائران حرم مطهر دارد، گفت: ورودی‌های امانت داری حرم بعد از بازگشایی حرم نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر امانتداری حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به ضدعفونی و سم‌زدایی امانتداری‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط خادمان امانتداری، افزود: ما به دلیل مسائل بهداشتی تحویل چادر را در امانتداری‌ها ممنوع کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha