جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم جان جان

حوزه/معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان از اعلام نتایج آزمون استانی «دوره مقدماتی دانش افزایی معارف مهدوی»خبر داد و گفت: این آزمون در سالروز میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شده بود.

مریم جان جان، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان از اعلام نتایج مسابقه استانی دوره مقدماتی دانش افزایی معارف مهدوی خبرداد و گفت: شناخت معارف مهدوی ضرورت تردید ناپذیر عصر ماست. ضرورتی که اگر به خوبی درک شود و وجوه مختلف آن چنان‌که شایسته است، تبیین گردد، برکات فراوانی را نصیب جامعه اسلامی ما می‌سازد.

وی در ادامه افزود: در آستانه نیمه شعبان المعظم سال جاری، باهماهنگی اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم، اقدام به برگزاری مرحله مقدماتی سلسله نشست های مجازی دانش افزایی معارف مهدوی با بارگذاری سخنان استادحسین مولوی در گروه و کانال های مدارس علمیه خواهران در موضوعات  ۱.ضرورت طرح مباحث مهدوی ۲.غیبت امام عصر وعلل آن ۳.فوائد امام غائب ۴.انتظار ووظایف منتظران شد.

معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: اعتقادی که شاید بتوان گفت در طول تاریخ، هیچ موضوعی به اندازه قیام مصلحی جهانی که بشر را به سوی سعادت و نیک‌بختی ابدی رهنمون می‌سازد و داد مظلومان را از ظالمان بازمی‌ستاند، فکر آدمیان را به خود مشغول نداشته است.

وی با بیان اینکه اقوام و مذاهب گوناگون به نوعی در انتظار ظهور منجی بزرگ به سر می‌برند که نماد تمام آرمان‌های بشر به شمار می‌آید تا سرانجام روزی جهان را از عدل و داد پر کند، افزود: در این میان، اعتقادی که میان مسلمانان به ویژه شیعیان در مورد قیام و انقلاب مهدی موعود(ع) به عنوان مصلح کل و منجی بشر وجود دارد، در عین دارا بودن جنبه‌های آرمانی، از ریشه‌های عمیق و مستحکم مکتبی برخوردار بوده و متکی بر سخنان تردیدناپذیر پیشوایان معصوم دین است.

مریم جان جان ادامه داد: علما و متفکران اسلامی نیز در طول قرون، با بیان احادیث پیشوایان دین در زمینه ظهور قائم آل محمد(عج)، این اعتقاد را ترویج داده و با پاسداری از اندیشه مهدویت و تحکیم مبانی فکری انتظار ظهور مصلح جهانی، به شبهه‌های مخالفان در این زمینه پاسخ گفته و بر استواری این اندیشه افزوده‌اند.

 وی در پایان گفت: آزمون استانی مرحله مقدماتی دانش افزایی معارف مهدوی در ۱۱ مدرسه علمیه استان همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد و هریک از مدارس ۳ نفر برگزیده را به استان معرفی کردند و در پایان معاونت فرهنگی تبلیغی استان از طریق قرعه کشی از میان ۳۰ نفر معرفی شده، برندگان نهایی را مشخص و معرفی کرد. اسامی

اسامی برگزیدگان:

 فاطمه مرادی از مدرسه علمیه الراضیه (س) اسدآباد

فاطمه سیاوشی از مدرسه علمیه معصومیه نهاوند

فاطمه غفرانی  از مدرسه علمیه فاطمیه قروه درگزین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha