چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عالمی

حوزه/ امام جمعه مهاجران مهم‌ترین درخواست روحانیت از نمایندگان مجلس را، برای مردم کار کردن و تلاش برای رفع مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: نمایندگان با انجام کار درست و انقلابی و حمایت‌های روحانیت و علما کارها را باید به پیش ببرند و در جهت کم کردن مشکلات مردم با تمام توان فعالیت کنند.

حجت الاسلام مهدی عالمی، امام جمعه مهاجران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه حضرت آقا در پیام خود به افتتاحیه مجلس یازدهم ویژگی‌های نماینده مجلس شورای اسلامی را بیان کرده‌اند، اظهار داشت: نماینده‌ای می‌تواند خود را در تراز انقلاب بنامد که انقلابی بودن، مردمی بودن، دوری از حواشی و جهادی کار کردن از ویژگی‌های اصلی او باشد.

وی افزود: امروز مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، ولذا نمایندگان مجلس موظف هستند با تصویب قوانین درست، ریل گذاری خوبی در عرصه اقتصاد و معیشت مردم انجام دهند.

امام جمعه مهاجران با بیان اینکه مجلس یازدهم باید از مجالس و نمایندگان سابق درس عبرت بگیرد، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم باید فرمایشاتی را که حضرت آقا فرموده‌اند و بر روی زمین مانده را جامه عمل بپوشانند و با اقدامات خود زمینه ساز پیشرفت هرچه بیشتر کشور شوند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید وام دار شخص یا قشر خاصی باشند، مطرح کرد: اگر این اتفاق برای نماینده‌ای رخ دهد، او دیگر نماینده همه مردم نخواهد بود، بلکه تبدیل به نماینده یک قشر خاص خواهد شد و اهداف و برنامه‌های آنها را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام عالمی با گلایه از اینکه شفافیتی در رای دادن نمایندگان وجود ندارد، ابراز کرد: مردم حق دارند در برابر اعتمادی که به نماینده خود کرده‌اند بدانند که به کدام قانون رای داده و کدام قانون به نفع انقلاب و مردم بوده است، چرا که هر نماینده در قبال رای‌های خود باید پاسخگو باشد.

وی مهم‌ترین درخواست روحانیت از نمایندگان مجلس را برای مردم کار کردن و تلاش برای رفع مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: نمایندگان با انجام کار درست و انقلابی و حمایت‌های روحانیت و علما کارها را باید به پیش ببرند و در جهت کم کردن مشکلات مردم با تمام توان فعالیت کنند.

امام جمعه مهاجران با بیان اینکه گاهی اوقات مشکلات مردم به راحتی قابل حل نیست، خاطر نشان کرد: خواهش ما از نمایندگان این است اگر مردم برای مشکل خود مراجعه می‌کنند و آن مشکل قابل حل نیست، حداقل در برخورد خود با اخلاق خوش رفتار کنید و به یاد داشته باشید که این مردم ولی نعمتان ما هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha