جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتشارات راه یار

حوزه/ براساس اعلام انتشارات «راه یار»، علی‌رغم شیوع و گسترش بیماری کرونا، با استقبال مخاطبان، پنج عنوان از کتاب‌های این ناشر در روزهای اخیر به چاپ‌های مجدد رسیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، براساس اعلام انتشارات «راه یار»، علی‌رغم شیوع و گسترش بیماری کرونا، با استقبال مخاطبان، پنج عنوان از کتاب‌های این ناشر در روزهای اخیر تجدید چاپ شدند.

بنابراین گزارش، چاپ بیستم کتاب «تو شهید نمی‌شوی» روایت‌هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم، شهید محمودرضا بیضایی که همچنان با استقبال مخاطبان همراه است، توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است.

این کتاب روایت‌های احمدرضا بیضایی؛ برادر شهید از فراز و فرودهای یک زندگی با برکت، کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام است.

همچنین کتاب «در مکتب مصطفی» به قلم جمال یزدانی که جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است، به چاپ هفتم رسیده است.

شهید مصطفی صدرزاده متولد ۱۳۶۵ است، او از سن ۱۳سالگی در پایگاه بسیج مسئولیت و فعالیت‌های مختلف در کار تربیتی داشته است. صدرزاده سال ۱۳۹۲ برای مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری به سوریه می‌رود و بعد از مدتی، فرماندهی گردان عمار از لشکر فاطمیون در سوریه را بر دوش می‌گیرد،. صدرزاده، آبان سال ۱۳۹۴ در شهر حلب به شهادت رسید. «در مکتب مصطفی» را می‌توان جزو اولین آثار مکتوب در حوزه شهدای مدافع حرم دانست که با نگاه تربیتی و علمی به سراغ این شهدا رفته است.

براساس این گزارش «دختر تبریز» دیگر کتاب این ناشر است که در روزهای گذشته، چاپ چهارم منتشر شده است. این کتاب، خاطرات شفاهی خانم «صدیقه صارمی»، رزمنده، امدادگر، مربی نهضت سوادآموزی و مربی پرورشی فعال تبریزی است که با تدوین «هدی مهدیزاد»، فراز و فرود زندگی او را قبل و بعد از انقلاب اسلامی روایت می‌کند.

دیگر عنوان تجدید چاپ شده انتشارات «راه یار»، کتاب «مربای گل محمدی»؛ است چاپ سوم آن با طرح جلدی راهی بازار نشر شده است. این کتاب با روایتی شیرین، خاطرات شفاهی مربیان باسابقه پرورشی در دهه‌ شصت آذربایجان شرقی را به قلم روح‌الله رشیدی، بیان کرده است تا برای فعالان تربیتی و فعالیت های امروز آموزش و پرورش و تحقق سند تحول بنیادین آن، افق های جدیدی بگشاید.

همچنین چاپ دوم کتاب «ساده رنگ» که خاطرات فرهنگی و هنری «مجید دلدوزی» از گرافیست‌های انقلابی سال‌های مبارزه و دهه شصت را به قلم غلامرضا قلی‌زاده روایت می‌کند، به همت انتشارات «راه یار» منتشر شده است.

دلدوزی، زندگی پُرفرازونشیبی داشته و از سال‌های سربازی در ارتش شاهنشاهی تا نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش و از فعالیت فرهنگی و هنری در سپاه تا همکاری در فعالیت‌های فرهنگی حزب‌الله لبنان، همواره کار کرده و بی‌آنکه دانشکدۀ هنر ببیند، کوشیده و به‌عنوان یک گرافیست فعال و خلّاق، بالیده و به امروز رسیده است. خاطرات این هنرمند انقلابی، پس از ده‌ها ساعت مصاحبه، در کتاب «ساده رنگ» گردآوری و روایت شده است. تصویری که در این اثر، از زندگی مجید دلدوزی ارائه می‌شود، علاوه‌ بر اینکه گویای حیات فکری و هنری یک هنرمند است، انعکاس‌دهنده بخش مهمی از تاریخ هنر انقلاب نیز است.

بنابراین گزارش؛ کتاب «نان سال‌های جنگ» که حدود دو ماه پیش، به عنوان اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی پشتیبانی جنگ انتشارات «راه یار» منتشر شده بود، با استقبال مخاطبان در آستانه چاپ دوم خود قرار گرفته است. این کتاب، خاطرات زنان روستای صدخرو شهرستان سبزوار در پشتیبانی جنگ و تأمین احتیاجات رزمندگان را به قلم محمود شم‌آبادی روایت می‌کند.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha