جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی کشوری

حوزه/ حجت الاسلام علی کشوری گفت:در شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و مدرسه هدایت "الگوی زیارت" جدیدی مبتنی بر مفهوم نصرت امام علیه السلام طراحی کرده ایم؛ که شامل ۱۵ برنامه جذاب و کاربردی برای ارتقای مفهوم خدمت در حرم های مقدس بر مبنای مفهوم "نصرت امام" علیه السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری درحاشیه زیارت حرم حضرت اشموئیل( بوئین زهرا )، با اشاره به ضرورت و چیستی الگوی جدید زیارت  گفت: الگوی زیارت در کشور نیازمند تحول است. مبنای این تحول تبیین معنای نصرت امام علیه السلام است. در شرایط فعلی در حرم امام رضا علیه السلام و در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و در سایر حرم های اهل بیت علیهم السلام، خدمات زیارت حداقلی است و به زائر معنای نصرت امام علیه السلام را انتقال نمی دهند.

وی افزود: خادمان حرم رضوی باید برنامه های این مرکز جهانی را ارتقاء دهند و به عنوان مثال جشنواره غذای رضوی (ویژه خواهران) را برای آموزش و تهیه غذا، مبتنی بر مفهوم فقهی مزاج راه اندازی کنند. فراموش نکنیم که غذا و میوه زیر ساخت تزکیه است و با تغییر الگوی تغذیه مردم؛ سطح تزکیه و بالتبع نصرت امام علیه السلام ارتقاء می یابد.

 دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلام بیان داشت: خادمان حرم مطهر رضوی و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها باید نمایشگاه و برنامه معرفی شخصیت ها و علمای مدفون در این مضاجع  را -به صورت روزانه- راه اندازی کنند. معرفی نصرت های علماء به مقام امام علیه السلام به گسترش فهم از چگونگی نصرت امام علیه السلام  مدد می رساند.

وی گفت: در شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و مدرسه هدایت "الگوی زیارت" جدیدی مبتنی بر مفهوم نصرت امام علیه السلام طراحی کرده ایم؛ که شامل ۱۵ برنامه جذاب و کاربردی برای ارتقای مفهوم خدمت در حرم های مقدس بر مبنای مفهوم "نصرت امام" علیه السلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha