جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ محمد جعفر شمس الدین العاملی

حوزه/ آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای در گذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای در گذشت "فقید العلم و العلما" حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی که در سن ۷۸ سالگی دار فانی را وداع کرد را تسلیت گفت.

وی اشاره کرد: شیخ شمس الدین عاملی عمرش را در راه خدمت به دین حنیف، گسترش آموزه های آن، حفظ میراث و تبلیغ احکام دین سپری کرد و الگوی عالم رسالتی بود که کتابخانه اسلامی از پژوهش ها و مؤلفات وی که در زمینه معرفت و اعتقادات بود، غنی شده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: حوزه های علمیه و مراکز دینی با درگذشت شیخ شمس الدین عاملی، استادی فقیه، پژوهشگر و محقق بزرگی را از دست داد که در تأسیس حوزه های علمیه نقش داشت و علما و فضلای زیادی به دست وی فارغ التحصیل شدند.

هیئت علمای بیروت درگذشت شیخ شمس الدین را به حوزه های علمیه تسلیت گفت

هیئت علمای بیروت نیز در بیانیه ای درگذشت فقید علم و جهاد و محقق و استاد علما شیخ شمس الدین عاملی را به حوزه های علمیه و خانواده وی تسلیت گفت.

شیخ محمد جعفر شمس الدین متولد شهر نجف اشرف و نوه مرحوم آیت الله شیخ عبد الکریم شمس الدین و برادر مرحوم آیت الله شیخ محمد مهدی شمس الدین رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان و شیخ محمد حسین، شیخ محمد باقر و شیخ عبدالامیر شمس الدین است.

پیکر این عالم شیعه در موعدی که بعداً مشخص می شود در نجف اشرف تشییع و دفن خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha