جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوطالبی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی گفت: بیش از ۵۰۰۰ نفر تقاضای برگزاری طرح ولایت را در نقاط مختلف کشور داریم و تلاش می کنیم که اگر مشکلی پیش نیاید، برای این متقاضیان دوره هایی را برگزار نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی در نشست اساتید طرح ولایت که  در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان داشت: در سال گذشته، فعالیت های فرهنگی مآب در طول سال تحصیلی هم ادامه داشت. در تابستان گذشته، قریب ۴۰۰۰ نفر آموزش های مختلف دیدند.

رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مآب افزود: یکی از اتفاقات خوب سال گذشته، برگزاری یک دوره طرح ولایت به زبان انگلیسی برای تعدادی داوطلب از کشور تانزانیا بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی گفت: در بحث تربیت مدرس، طبق برنامه های سال های قبل، در سال گذشته ۳۰ استاد به جمع اساتید طرح ولایت اضافه شدند. یکی دیگر از کارهای سال تحصیلی گذشته، برگزاری دوره های کوتاه مدّت تربیت مدرّس برای دروس کتاب های چهار و پنج مبانی اندیشه اسلامی بود.

وی گفت: در بخش تدوین متون برای دانش آموزان اول ابتدایی و پایان ابتدایی و همچنین برای دانش آموزان اول دبیرستان و پایان دبیرستان، کتاب های شش گانه، در حال تدوین هستند و کتاب های ابتدایی به طور کامل نوشته شده اند و امسال به چاپ خواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی اظهار کرد: امسال ترجمه ی انگلیسی کتاب ها را هم شروع کرده ایم و همین طور ترجمه ی کتاب خداشناسی، به زبان اسپانیولی در حال انجام است.

وی خبرداد: برای هر کتابی، یک کتاب راهنمای استاد هم در حال طراحی و تدوین است تا به اساتید در تدریس مباحث کمک نماید.

رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مآب  به گزارش فعالیت های فرهنگی مرکز مآب در سال تحصیلی گذشته پرداخت و گفت: در بخش فرهنگی، کانال های مختلف و همین طور سایت راه اندازی شد. یکی از کانال ها برای اساتید طرح ولایت می باشد که در آنجا برنامه ها و دوره ها معرفی می شوند و همین طور مباحث طرح شده در کلاس ها و دوره ها در اختیار سایر اساتید قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی افزود: دوره ی طرح ولایت امسال در مشهد مقدس برگزار نمی شود. امّا دوره های محدودی خواهیم داشت. در سال آینده دوره های زیادی برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰۰ نفر تقاضای برگزاری طرح ولایت را در نقاط مختلف کشور داریم و تلاش می کنیم که اگر مشکلی پیش نیاید، برای این متقاضیان دوره هایی را برگزار نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی در پایان گفت: امسال یک دوره آزمایشی دانش آموزی را هم برگزار کردیم، که تجربه ی موفقی بود و نتایج خوبی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha