چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ما در انقلاب انسان‌های بی‌وفای زیادی دیدیم که با امام بودند، اما با ایشان نماندند و از امام و انقلاب قهر کردند، اما برخی هم باوفا بودند به‌گونه‌ای که از اول با امام بودند و تا آخر ماندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشستی با روحانیان مبلغ و فعالان فرهنگی، به تبیین رسالت روحانیت در جامعه امروز پرداخت و اظهار کرد: باید در ایفای رسالت خود به‌گونه‌ای عمل کنیم که در زمره شیعه محبوب اهل‌بیت (ع) قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شیعه محبوب اهل‌بیت (ع)، مدارا کردن است، گفت: شیعه باید اهل مدارا باشد، اصل مدارا نمی‌گوید از اصول خود دست بردار اما خواستار نرم رفتاری با دیگران است و با توجه به اینکه کار روحانیت نرم‌افزاری است باید نرم رفتار هم باشیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه انعطاف خوب است اما نباید انفعال داشته باشیم، افزود: مدارا به معنای منعطف و مردمی بودن است، کار و مخاطب ما مردم هستند و باید با این‌ها ساخته و زندگی کنیم؛ چراکه جامعه عالم و جاهل و خوش‌خو و بدخو دارد و ما باید بتوانیم با همه این‌ها زندگی کرده و کار کنیم.

وی تصریح کرد: شیعه صبور و مقاوم و استوار بوده و اهل جزع‌وفزع نیست، به‌گونه‌ای که اگر در زندگی به بلاها و ابتلائاتی گرفتار شد می‌داند که در پشت هر بلا نعمتی است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: امام کاظم (ع) می‌فرماید: «لَنْ تَکونُوا مُؤْمِنِینَ حَتَّی تَعُدُّوا اَلْبَلاَءَ نِعْمَةً وَ اَلرَّخَاءَ مُصِیبَةً» و تأکید می‌کند هرگز مؤمن نباشید تا اینکه بلا را نعمت و راحتی را مصیبت شمارید.

وی با بیان اینکه بر این اساس مؤمن کامل نخواهید شد مگر اینکه بلا را در زندگی خود نعمت بشمارید، افزود: گاهی رفیق و همشهری و هم لباسی بد نعمت است؛ چون خداوند می‌خواهد ما را به وسیله این مسائل بیازماید و ببیند چه کاره هستیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه دیگر عامل محبوبیت فرد نزد اهل‌بیت (ع) صدوق بودن است، اظهار کرد: محبوبان اهل‌بیت (ع) در گفتار، رفتار و برخوردهای خود نفاق نداشته و صادقانه زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید تدین داشته باشیم نه تلون، زیرا تلون و رنگ به رنگ درآمدن نشانه نفاق است، گفت: امام علی (ع) می‌فرماید بترسید که در مسیر دین خدا رنگ عوض کنید؛ ازاین‌رو همه باید بکوشیم رنگ حقیقت و اخلاص را انتخاب کرده و برای تمام عمر به آن پایبند باشیم تا در آخرت هم، رنگ روز باشد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: ویژگی دیگری که امام صادق (ع) فرمود از شیعیان توقع داریم، باوفا بودن است، اظهار کرد: برخی بی‌وفا بوده و رفیق نیمه‌راه هستند و افراد را تنها برای تأمین منافع خود می‌خواهند.

وی اضافه کرد: ما در انقلاب انسان‌های بی‌وفای زیادی دیدیم که با امام بودند، اما با ایشان نماندند و از امام و انقلاب قهر کردند، اما برخی هم باوفا بودند به‌گونه‌ای که از اول با امام بودند و تا آخر ماندند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: مقام معظم رهبری یکی از باوفاترین یاران امام بود که قبل از انقلاب با امام بود و بعد از انقلاب هم با امام بماند و الآن هم مفسر اندیشه‌های امام راحل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha