پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مردم بنگلادش دفن اجساد مسیحیان کرونایی توسط مسلمانان را تحسین کردند

حوزه/ فعالیت گروه‌های داوطلبان مسلمان در بنگلادش در دفن مسیحیان مبتلا به کرونا که کمتر کسی حتی حاضر به دست زدن به اجساد آن‌هاست، مورد تحسین مردم قرار گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  heraldmalaysia، کمک گروه‌هایی از داوطلبان مسلمان به دفن مسیحیانی که از بیماری کرونا فوت شده‌اند، توجه و تحسین مردم را در بنگلادش برانگیخته و تاکنون فیلم‌هایی از فعالیت‌های آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده است.

براساس داده های سازمان بهداشت جهانی ، تقریباً ۱۶۰،۰۰۰ مورد در بنگلادش با حدود ۲۰۰۰ مرگ و میر از جمله ده ها مسیحی گزارش شده است. ترس از بیماری مسری باعث شده بسیاری از مردم این کشور جرات لمس افراد مبتلا، آلوده و یا اجساد مردگان را نداشته باشند.

داوطلبان مسلمان ، که از خانواده خود جدا شده اند ، آموزش‌های لازم برای دفن افرادی را دیده‌اند که از بیماری تنفسی فوت شده اند.

به عنوان بخشی از فرآیند کفن و دفن، ابتدا یک ماده ضد عفونی کننده (مخلوطی از آب و الکل) را روی بدن مردگان اسپری می‌کنند، سپس اجساد را با محلول صابون و آب شستشو داده و در کفن پیچیده و داخل کیسه‌های پلاستیکی مخصوصی قرار می‌دهند.

شاهد الاسلام ، رئیس بنیاد المناهل ، خیریه مستقر در چیتاگونگ ، خاطرنشان کرد که دفن مسیحیان تجربه جدیدی برای گروه وی محسوب شده و گفت: ما از مقامات بهداشتی یک تماس گرفتیم و بلافاصله بدون در نظر گرفتن دین آن مرحوم، پاسخ دادیم. ما شاهد شرایط بسیار سختی هستیم ، حتی مواردی که بچه ها از دست زدن به بدن پدر خود امتناع می‌ورزند.

بنیاد المناهل یک موسسه خیریه خصوصی و مردمی بوده که برای این کار خود از مردم پول نخواسته است.

شاهد الاسلام در ادامه سخنانش گفت: ما جسد یک زن مسلمان مسیحی را از بیمارستان به قبرستان حمل کردیم و خانوده او بسیار سپاسگزار بودند.

محمد رجیب، یکی از داوطلبان سازمان گفت که شیوع ویروس کرونا یک چالش جهانی است؛ به همین دلیل ، همه مذاهب باید برای مبارزه با آن متحد شوند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha