جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با نماینده بنیاد صحیفه سجادیه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در حال حاضر می توان از صحیفه سجادیه در بخش های فوق برنامه مدارس علمیه استفاده بیشتر برد، ولی باید طرحی جامع تدوین شود تا این به عنوان چند واحد آموزشی در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها تدریس شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی، در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر، نماینده بنیاد صحیفه سجادیه با اشاره به نقش کلیدی بانوان حوزوی در ترویج «صحیفه خوانی»  گفت: حوزه علمیه خواهران استان یزد اقداماتی در  راستای ترویج و تبیین صحیفه سجادیه  در بین طلاب و مردم جامعه انجام داده است و هم اکنون قریب به ۳۰۰ نفر از خواهران  طلبه  برای حضور در  مدارس آموزش وپرورش و فعالیت تبلیغی اعلام آمادگی کرده اند و این ظرفیت خوبی برای ترویج صحیفه سجادیه در بین دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه برای تبیین اهمیت صحیفه سجادیه در بین طلاب و جامعه نیاز به طرح کامل و جامع است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر می توان از این کتاب گرانقدر در بخش های جنبی و فوق برنامه مدارس علمیه استفاده بیشتر برد، ولی در کلان برنامه، باید طرحی جامع برای کشور طراحی و برنامه ریزی کرد تا این به عنوان چند واحد آموزشی در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها تدریس شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد: با تحقّق این امر، طلاب با آگاهی بیشتر و بهتر سخنان و دعاهای حضرت امام سجاد(علیه السلام) در صحیفه سجادیه را در بین جامعه ترویج  خواهند داد.

 در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر،  به بیان  ویژگی های امام سجاد(علیه السلام) پرداخت و افزود: امام سجاد(علیه السلام) قریب به چهار هزار شاگرد تربیت کردند که از این شاگردان نزدیک به ۱۰هزار  جلد کتاب به رشته تحریر در آمده  است و ایشان  بنیا نگذار نهضت علمی جهان اسلام است .

 نماینده بنیاد صحیفه سجادیه با بیان روایات شیعه و اهل تسنن درباره شخصیت علمی  امام سجاد (علیه السلام) افزود: امام سجاد (علیه السلام) در بین مردم به دعا ومناجات شناخته شده اند و از بعد علمی ایشان کمتر سخنی شنیده شده می شود.

وی با اظهار تأسف از مهجوریت صحیفه سجادیه در بین مردم جامعه، خواستار همکاری حوزه  علمیه خواهران استان یزد برای ترویج صحیفه خوانی در بین مردم شد .

در ادامه معاونین فرهنگی و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد به ارائه راهکارهایی در جهت اجرایی نمودن  طرح  و پویش های صحیفه خوانی بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha