جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 908590
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
سایت عربی جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعةالزهرا علیهاالسلام در جلسه رونمایی از سایت عربی، به روز بودن، پویایی و انعکاس فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی طلاب و بخش های مختلف این موسسه علمی را از انتظارات مورد نظر از این سایت برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای اداری با تبریک و تهنیت ایام میلاد با سعادت امام رضا علیهاالسلام به روایتی از این امام همام اشاره کرد که می فرمایند: «التَّوَدُّدُ إِلَی‏ النَّاسِ‏ نِصْفُ الْعَقْل. محبت به مردم نصف عقل است‏»، عقل در فرهنگ اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و معادل رسل و انبیا شمرده شده است؛ «العقل رسول باطن  و الرسول عقل ظاهر».

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: امام راحل(ره) در کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل افق‌های جدید را مطرح کرده‌اند. عقلی که این جایگاه را دارد و بر اساس روایات، ثواب و عقاب هم به خاطر عقل است، این عقل نصفش به خاطر ارتباط دوستانه و محبت به مردم است. بنابراین کسی که محبت نسبت به دیگران ندارد ۵۰ درصد از عقل را ندارد.

استاد اخلاق حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: توجه به این روایت یک نکته بسیار مهم و کلیدی در رفتار اجتماعی، مناسبات خانوادگی و مراودات اداری و کاری است. می‌توان به نظامات اداری پایبند بود، رییس بود و دستور داد ولی رابطه محبت‌آمیز با مردم و همکاران داشته باشیم.

وی در ادامه به برخی مسائل داخلی جامعه الزهرا اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ۵ ساله دوم جامعه الزهرا علیهاالسلام در حال تدوین و نگارش است و باید در ماه های آینده به هیئت امنا ارائه شود، از این رو واحدهای مختلف در ارائه شاخص‌ها و تدوین این برنامه به دفتر برنامه‌ریزی کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه لایحه بودجه جامعه الزهرا علیهاالسلام در هیئت امنا نهایی شده است که پس از تصویب کلیات آن در شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در دو اواویت به معاونت ها و بخش های مختلف ابلاغ خواهد شد تا بتوان وضعیت مالی را تا پایان سال مدیریت کرد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز در هفته جاری با ریاست دکتر علی پور راه‌اندازی شد که امیدواریم همه بخش‌ها کمک کنند تا این مرکز هم به زودی فعالیتش را آغاز کند.

در ادامه این جلسه سایت عربی جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی  http://ar.jz.ac.ir/ از سوی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، به روز بودن، پویایی و انعکاس فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی طلاب و بخش های مختلف این موسسه علمی را از انتظارات مورد نظر از این سایت برشمرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha