پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 یک مسلمان آمریکایی مسئول حوزه پلیس نیویورک شد

حوزه/ برای نخستین بار یک مسلمان پاکستانی تبار در شهر نیویورک آمریکا به عنوان سرپرست حوزه اداره پلیس منتخب شد که سبب خوشحالی و افتخار بسیاری از اعضای جامعه اسلامی در ایالات متحده شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، برای نخستین بار یک مسلمان آمریکایی پاکستانی تبار به عنوان مسئول منطقه‌ی یک اداره پلیس در شهر نیویورک شد. جمعی از گروه‌ها و افسران مختلف مسلمان در ایالات متحده به کاپیتان عادل رانا،  برای عهده‌داری این منصب تبریک گفتند.

کاپیتان رانا ضمن ابراز خوشحالی از دریافت این منصب را در اداره پلیس یکی از شهرهای مهم آمریکا، آن را افتخاری برای جامعه اسلامی نیویورک دانست و ابراز امیدواری کرد بتواند فرمانده خوبی برای کارمندان مرد و زن در این اداره باشد.

رانا با ابراز هیجان خود گفت که احساس افتخار می کند که می تواند بهترین مردان و زنان بخش عالی را رهبری کند.

وی گفت: با کمک هم می‌توانیم مسبب تغییر باشیم. این یک رویداد تاریخی و یک روز عالی برای آمریکا است.

فاستو پیچاردو، رئیس پلیس گشت نیویورک این، موقعیت جدید را به رانا تبریک گفته  و در یک پیام توییتری نوشت:  منصب فرمانده‌ای کاپیتان عادل رانا را به عنوان نخستین فرمانده با تابعیت پاکستانی آمریکایی را تبریک می‌گییم.  

سیاستمداران، شخصیت‌ها و فعالان مسلمان نیز این انتصاب را به فال نیک گرفته و تبریک گفته‌اند.

گفتنی است اگرچه هر از گاهی خبر از انتصاب سیاه پوستان یا افراد غیر آمریکایی به مسئولیت های مختلف می رسد اما نژادپرستی سیستمی سال هاست مردم آمریکا را آزار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha