جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب

حوزه/ حیا با پوشش و حجاب زن ارتباط مستقیم دارد، به این معنا که زنان با حیا می‌کوشند تا حجاب خود را بهترین نحو رعایت نمایند تا ذره‌ای از اندام و زیبایی‌های آن‌ها مشخص نباشد و از این راه خود را از تعرض و نا­امنی افراد نا­اهل به دور نگه می‌دارند.

سعیده مظاهری در گفتگو به خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون رابطه و تأثیر متقابل حیا و حجاب از منظر اسلام، گفت: حیا یک حالت نفسانی در طبیعت انسان است که او را از ارتکاب زشتی‌ها باز می‌دارد و باعث می‌شود که انسان از انجام آن اعمال شرم کند، در واقع حیا، صفتی پسندیده برای انسان محسوب می‌شود که در آیات قرآن هم به آن اشاره شده است، این صفت هم در زنان و هم در مردان وجود دارد و باید تقویت شود، اما جنس زن به دلیل ظرافت‌ها، لطافت‌ها و زیبایی‌های جسمی که باعث تفاوت او با جنس مرد می‌شود باید توجه بیشتری به این امر داشته باشد.

وی افزود: از دیدگاه بزرگان دین، حیا با پوشش و حجاب زن ارتباط مستقیم دارد، به این معنا که زنان با حیا می‌کوشند تا حجاب خود را بهترین نحو رعایت نمایند تا ذره‌ای از اندام و زیبایی‌های آن‌ها مشخص نباشد و از این راه خود را از تعرض و نا­امنی افراد نا­اهل به دور نگه می‌دارند.

مظاهری ادامه داد: حیا و شرم از انجام کارهای زشت، از ثمرات عفاف به شمار می­ آید، به عبارتی عفت و پاکدامنی، رابطه‌ای تنگاتنگ با حیا دارد. یعنی عفت و پاکدامنی انسان به اندازه‌ی شرم و حیای اوست.

 فعال فرهنگی اظهار کرد: رابطه متقابل حیا و حجاب هم بر خود فرد و هم بر اجتماع اثر می‌گذارد، حیا پیشگی و رعایت حجاب برای زن، عزت‌مندی، احترام، سلامتی و اعتلای روح و ... می‌آورد و از فساد، اشاعه فحشا، افزایش طلاق و .. جلوگیری می‌نماید و به سلامت و رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha