جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعدام

حوزه/ کاربران بحرینی توئیتر با به راه انداختن یک پویش در فضای مجازی با بیش از ۱۹۰۰۰ توئیت تا کنون خواستار نجات ۱۲ زندانی سیاسی بحرینی محکوم به اعدام شدند.

به گزاش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه کاربران بحرینی توئیتر با به راه انداختن یک پویش در فضای مجازی با بیش از ۱۹۰۰۰ توئیت تا کنون خواستار نجات ۱۲ زندانی سیاسی بحرینی محکوم به اعدام هستند که اگر پادشاه بحرین حکم اعدامشان را امضا کند، زندگی این افراد در معرض خطر شدید قرار دارد.

عصر دیروز چهارشنبه در همین راستا کاربران شبکه های اجتماعی در بحرین پویش همبستگی با زندانیان سیاسی محکوم به اعدام را به راه انداختند و تاکید کردند اعترافات این افراد زیر شکنجه های شخت گرفته شده است.

این کاربران خواستار پیوستن سایر کاربران فضای مجازی به این پویش هستند تا صدای مظلومیت این زندانیان به جهان رسانده شود زیرا حکم اعدام آنها غیر قانونی است.

این پویش توسط یوسف الجمری از فعالان بحرینی به راه افتاده است و کاربران بحرینی با هشتگ #کلا للإعدام به این پویش پیوستند.

پیش از این سازمان عفو بین الملل نیز در مورد موج اعدام ها در بحرین گفته بود: دادگاه های بحرین احکام اعدام را بر اساس اعتراف زیر شکنجه صادر کرده اند و گرنه محمد رمضان و حسین موسی محکوم نمی شدند.

ریما شعلان یکی از کاربران در این زمینه نوشت: کشور ما دوران سختی را با عدام ها سپری کرد در صورتی که خیلی صداها در جهان خواستار توقف این اعدام ها بود و اکنون کشور به شدت نیازمند مجالی برای ترمیم زخم های خویش است نه اینکه با تعداد بیشتری از فرزندان خود وداع کند!

جواد عباس نیز گفت: جوانان بحرین زندانی و شکنجه شده و بدون اینکه گناهی داشته باشند، در خارج از چارچوب قانون و در برابر سکوت بین المللی اعدام می شوند.

ایناس عون حقوقدان بحرینی نیز  خواستار متوقف شدن تمام اعدام ها در دادگاه های بحرین و بازنگری در دادرسی این افراد با حضور وکلای مدافع آنها و ایجاد شرایط و ملاک های دادرسی عادلانه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha