پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فتوای علمای حیدرآباد: در عوض قربانی کردن، به نیازمندان کمک کنید

 حوزه/ درحالی که چیزی به عید قربان باقی نمانده است، شمار مبتلایان به کرونا در حیدرآباد به سرعت رو به افزایش بوده و مدرسه اسلامی جامعه نظامیه با صدور فتوایی از مردم خواسته به جای قربانی کردن پول آن را به نیازمندان بدهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  thehansindia، پیشوایان مسلمان در حیدرآباد هندوستان، از مردم خواستند در صورتی که به دلیل بحران کرونا قادر به قربانی کردن گوسفند در عید سعید قربان نیستند، می‌توانند در عوض به نیازمندان کمک کنند.

درحالی که کمتر از ۴ هفته به عید قربان باقی مانده است، شمار مبتلایان به کرونا در تلانگانا در حیدرآباد به سرعت رو به افزایش بوده و مدرسه اسلامی جامعه نظامیه با صدور فتوایی از مردم خواسته به جای قربانی کردن در شرایط بحران کرونا، پول آن را به خویشاوندان نیازمند، مدارس یا مردم فقیر بدهند.

در اطلاعیه مدرسه نظامیه آمده است: «هیچ عملی در نزد خداوند متعال عزیزتر از قربانی در ۱۰-۱۲ ذی‌الحجه نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، هر شخصی که توان انجام قربانی کردن را دارد باید به این کار مبادرت ورزد و کسانی هم که نمی‌توانند مبلغ معادل هزینه حیوان یا سهم (در گاو) را می‌توانند به اقوام فقیر، بی‌بضاعت یا کسانی که به دنبال تعلیم و تربیت اسلامی هستند اهدا کنند.»

مدرسه اسلامی نظامیه بیش از ۱۲۵ سال یکی از موسسه‌های برتر اسلامی در جنوب هندوستان محسوب می‌شود. فتوای این موسسه زمانی صادر شد که فردی به علمای مدرسه مراجعه کرده و در این زمینه سئوال کرد.

در هندوستان عید قربان قرار است، بسته به زمان رویت ماه، از ۳۱ جولای تا ۱ آگوست، برگزار شود. مسلمانان در سرتاسر هندوستان در این عید دام از جمله گوسفند و بز قربانی می‌کنند و در یکی از سه روز جشن قربان این عمل را انجام می‌دهند. به علاوه ۷ نفر نیز می‌توانند با هم برای قربانی کردن یک گاو یا گاومیش باتوجه به توانایی مالی شان همراه شوند. گوشت حیوانات قربانی شده به سه قسمت مساوی تقسیم می‌شود. یک قسمت آن به افراد فقیر و دو بخش دیگر در میان فقرا و نیازمندان خویشاوند تقسیم می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha