پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مؤمنی از اجرای طرح «رشد و تعالی طلبه تراز انقلاب اسلامی» با توجه به آسیب های فرهنگی موجود در سطح مدارس علمیه  و برای همه طلاب با محوریت مربی در ۱۲ ساحت مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، پیش از ظهر امروز در جمع معاونین تهذیب مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در بخش های مختلفی به ارائه خدمات مختلف از جمله مرکز آموزش های کاربردی در رابطه با ارتقاء مهارت های طلاب و خانواده طلاب، مدرسه علمیه تخصصی تبلیغ ناصریه، مرکز انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و کتابفروشی حوزه علمیه اصفهان، طلاب طرح هجرت بلندمدت، طلاب مدارس امین، امضای تفاهم همکاری با صدا و سیمای استان برای ساخت برنامه های دینی با محوریت روحانیون و بکارگیری تعدادی از روحانیون توانمند در مدارس غیرانتفاعی برای تدریس می پردازد.

وی ادامه داد: قریب به سه سال است در پی طرحی برای تقویت برنامه های فرهنگی در حوزه علمیه بوده ایم که بعد از تبیین و بررسی مدل های مختلف در این زمینه، به یک طرح مشترک رسیدیم که قابلیت اجرا در صحنه عمل و خاصه در سطح مدارس علمیه باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: در نهایت طرح «رشد و تعالی طلبه تراز انقلاب اسلامی» مصوب شد که به صورت همه جانبه برای همه طلاب مدارس علمیه استان اصفهان اجرا شود.

وی افزود: اجرای این طرح از این باب ضرورت دارد که ما به عنوان مسئول نیاز داشتیم که از همه برنامه های فرهنگی مدارس مطلع باشیم، در درجه دوم برنامه های فرهنگی اجرا شده در سطح مدارس به یک سطح و کیفیت قابل قبول باشد و یک ساماندهی برای عدم سردرگمی در برنامه های فرهنگی صورت گیرد و سوم آنکه هر طلبه مطلع باشد در طول سالیان حضورش در مدارس علمیه چه برنامه های فرهنگی را باید شرکت کند و یا چه برنامه هایی را شرکت کرده است.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه این طرح در سه  مقطع نوشته شد، ابراز کرد: مقطع اول پایه ۱ تا ۳، مقطع دوم پایه ۳ تا ۶ و مقطع سوم برای پایه ۶ تا ۸ تعیین شده است، در حال حاضر با توجه به ظرفیت حوزه علمیه ما امسال به دنبال اجرای مقطع یک هستیم که متعلق به طلاب پایه های اول تا سوم است.

وی عنوان کرد: این  طرح حتما یک واحد فرهنگی در طول برنامه های آموزشی می خواهد و با توجه به رایزنی های صورت گرفته با معاونت آموزشی حوزه علمیه اصفهان، مصوب شده است که یک واحد فرهنگی برای طلاب در هر ترم اختصاص یابد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: طرح «رشد و تعالی طلبه تراز انقلاب اسلامی» با توجه به آسیب های فرهنگی موجود نگاشته شده است.

وی بیان داشت: طرح «رشد و تعالی طلبه تراز انقلاب اسلامی» در ۱۲ ساحت دیده شده است که طلبه باید در این ساحت ها در طول دوران تحصیل خود یک  اطلاعات و مهارت هایی پیدا کند که این ۱۲ ساحت شامل ایمان و معرفت، تعلیم و تعلم، اخلاق و معنویت، تدبیر و سیاست، فرهنگ و تمدن، تبلیغ و انزار، خانواده و ازدواج، روابط و مناسبت های انسانی، تعاون و تعهد اجتماعی، خلاقیت و سازندگی، هنر و ادب، زیست و بدنی است.

حجت الاسلام مؤمنی گفت: قالب و چشم انداز این طرح، رشد و تعالی این ۱۲ ساحت است که هر کدام چندین زیرمجموعه نظری و عملی دارد، این طرح به گونه ای نوشته شده است که می تواند سند چشم انداز بالا دستی رشد هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این سند بالادستی ما نیازمند یک واحد فرهنگی هستیم، دوم هماهنگی با معاونین آموزش و مدیران مدارس علمیه است و سومین نکته که از ارکان این سند محسوب می شود، مربی است، این طرح حتما باید مربی‌محور باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در این طرح مربی دیده شده است و هر مربی ۱۰ تا ۱۵ طلبه را زیر چتر حمایتی خود می گیرد که براساس وظیفه تعیین شده تمام فعالیت های طلبه را  زیر نظر می گیرد و نیازهای هر طلبه اعم از مشاوره ها و... را به ما گوشزد می کند، البته دغدغه مندی مربیان نکته حائز اهمیت در انتخاب مربی ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha