شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباس جوشقانیان

حوزه/ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در حال حاضر حدود ۴۱ هزار نفر در سطح استان قم تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عباس جوشقانیان پیش از ظهر امروز طی سخنانی در هم اندیشی فعالان حرکت های جهادی استان قم با محوریت تعامل با کمیته امداد امام خمینی(ره) که در مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که در حال حاضر بیش از ۳ درصد جمعیت استان قم شامل ۲۲ هزار خانوار و جمعیتی حدود ۴۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار داشت:البته وضعیت قم از این حیث نسبتاً خوب است چرا که میانگین کشوری جمعیت تحت پوشش در استان ها بیش از ۵ درصد است.

وی افزود: از بین ۲۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان قم، سرپرست  ۱۵ هزار خانوار زنانی هستند که بخش قابل توجهی از آنان به جهت طلاق تحت پوشش قرار گرفته اند.

جوشقانیان اضافه کرد: ما در حال حاضر در استان قم بیش از ۴۷۰۰ دانش آموز و نیز حدود ۷۰۰ دانشجو تحت پوشش داریم، ضمن آن که ۱۲۰۰ نفر از مددجویان، بیمار خاص و صعب العلاج هستند که بخش زیادی از این ها زمین گیر هستند و سختی ها و مشکلات خاص خود را دارند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیان داشت: از سال ۹۷ که متاسفانه مشکلات و بحران های اقتصادی در کشور تشدید شد، مراجعه به کمیته امداد سه برابر شده و این مساله مستلزم حمایت های بیشتر از این نهاد انقلابی و خدمت رسان است.

وی گفت: به جهت فرهنگ دینی و همنوع دوستی در استان قم، ما از حیث پرداخت صدقات جزو سه استان اول کشور هستیم که این مساله خود نشان دهنده اعتماد مردم به کمیته امداد است، ضمن آن که علاوه بر مددجویان تحت پوشش، بین ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر نیز به شکل موردی در استان قم در طول سال به ما مراجعه می کنند.

وی با بیان این که در کمیته امداد امام خمینی(ره)، روحیه جهادی حاکم است، افزود: در ماه رمضان امسال با مشارکت گروه های جهادی حدود ۸۰ هزار بسته غذایی بین مددجویان توزیع شد، ضمن آن که با همکاری بسیج سازندگی قرار است ۵۰۰ منزل محروم را تعمیر و مرمت کنیم.

جوشقانیان در خاتمه گفت: با هم افزایی با گروه های جهادی می توان بسیاری از مشکلات استان را مرتفع کرد و ما در این راستا در عرصه های مختلف عمرانی، اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی، بهداشت و درمان و امور فرهنگی، آمادگی کامل برای همکاری داریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha