جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاوره

حوزه/ سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم گفت: در سال ۹۸، بیش از ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر مشاوره دریافت کردند علاوه بر این افراد مختلف می‌توانند با سامانه ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۸ شب خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  صادق سلیمانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به علت نارضایتی کودکان کار از مراکز نگهداری، اظهار داشت: علت نارضایتی کودکان کار فضای آنجا نیست، بلکه وابستگی به پدر و مادر است و نکته‌ای دیگر این است که وارد فضایی می‌شوند که باید بانظم و انضباط آنجا زندگی کنند.

وی افزود: پیامدهایی که بعد از خارج شدن از این مراکز برای کودکان کار وجود دارد دلیل دیگر است چراکه از سوی والدین بازخواست می‌شوند که چرا از کار دست کشیدید.

سلیمانیان به فعالیت‌های معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم اشاره کرد و بیان داشت: دفتر مشاوره این معاونت فعالیت‌های متعددی دارد که یکی از این برنامه‌ها مشاوره‌های حضوری است که لازم است که درزمینهٔ آموزش‌های لازم داده شود و این کار به‌صورت منظم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۸، بیش از ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر مشاوره دریافت کردند علاوه بر این افراد مختلف می‌توانند با سامانه ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۸ شب خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنند.

سلیمانیان ابراز داشت: درزمینهٔ کرونا نیز ساعت کاری افزایش یافت تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه بدهیم.

وی افزود: علاوه بر این‌یکی از برنامه‌ریزی‌های ما آموزش پیشگیری از طلاق است که درزمینهٔ بومی‌سازی محتوی مهارت زندگی است که در این زمینه شاهد تأثیرگذاری بیشتری بودیم.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم افزود: آموزش پیش از ازدواج نیز موضوع دیگری بود که در سال گذشته صورت گرفت که بیش از ۵۰۰ نفر آموزش‌های لازم را دیدند و علاوه بر این برای افرادی که در ۵ سال اول زندگی هستند نیز آموزش‌های مهارت زندگی داده می‌شود.

وی ادامه داد: در سه حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد برنامه‌های مختلفی داریم که در سال ۹۸ بیش از ۴۶ محله را تحت پوشش قراردادیم و آموزش‌های لازم را در این زمینه انجام دادیم.

سلیمانیان افزود: طرح آموزش و غربالگری‌های مختلف ازنظر بینایی و شنوایی و.. در سال گذشته در مناطق مختلف انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha