جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خیرین

حوزه/ معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قم گفت: در سال ۹۸ و همچنین در سه‌ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی به بهزیستی استان قم کمک شده است که نشان‌دهنده اعتماد مردم به این نهاد خدمت رسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت‌های مردمی در سال گذشته اظهار داشت: درزمینهٔ مشارکت‌های مردمی در سال ۹۸ بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کمک‌ها نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد که این رقم امسال در همان سه‌ماهه اول امسال برای کمک به افراد تحت پوشش جمع‌آوری شد.

وی بابیان این‌که نیازهای ما با توجه به وضعیت اقتصادی بدون مشارکت مردمی تحقق نخواهد یافت، ادامه داد: درزمینهٔ اشتغال متولی اشتغال بهزیستی نیست اما بهزیستی در این زمینه کار تسهیل گری می‌کند.

حیدری افزود: درزمینهٔ اشتغال بهزیستی تنها حمایت می‌کند و در خصوص اشتغال تنها سهمی به معلولان داده می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۶۰ مددجو در سال ۹۸ از وام‌های اشتغال بهزیستی بهره‌مند شدند و در هفته بهزیستی نیز ۲۶ مرکز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌صورت محله محور ایجاد خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: درزمینهٔ مسکن نیز برای معلولان تسهیل گری داریم که اقدامات نیز در این زمینه برای مددجویان و معلولان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: تنها ارگانی هستیم که شخصیت‌های حقوقی را ساماندهی می‌کنیم تا درزمینهٔ مختلف فعالیت داشته باشند و در ذیل این قانون دستورالعمل و شیوه‌نامه داریم.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قم تأکید کرد: موسسه‌های غیردولتی که پروانه می‌گیرند باید یک شماره‌حساب داشته باشند و سالانه به‌صورت کامل حسابرسی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید در زمینهٔ ایجاد و فعالیت‌های مؤسسات خیریه ورود پیدا کنند چراکه هیچ نوع حسابرسی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اصفر جعفری IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام . بسیار کار ارزنده و خدا پسندی انجام شده امید بخدا که دست نیازمندان گرفته بشه منم نیازمندم آیا جوابم میدید . بیکارم . همسرم بیماره . مستاجرم در حال حاضر باید تخلیه کنم جایی ندارم
  • رسول IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام خدا خیرتون بده .افتادم تو پول نزول دارم قرق میشم کمک کنید بدم قرضم رو خلاص شم .کار خیلی خوبی دارم ولی نزول میبره کمک کنید ۳۰۰ میلیون قرضم رو بدم .بلا عوض نمیخوام کار میکنم میدم .