جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: چادر مشکی از جمله کالاهایی است که بسیاری از خانواده ها نمی توانند از کنار آن رد شوند و افزایش ۷ تا ۸ برابری قیمت آن نیازمند توجه جدی مسئولان دولتی و اصناف و اتحادیه های پوشاک را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  امروز در جلسه ستاد مردمی عفاف و حجاب استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای جلوگیری از هجمه فرهنگ غرب و فرهنگ بی عفتی باید جامعه واکسینه شود، گفت: بدحجابی، بیماری بدخیم جامعه بشری امروز به حساب می آید و چند برابر شدن قیمت چادر مشکی در واقع جریمه کردن بانوان با حجاب است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی بصورت آگاهانه باشد، اضافه کرد: فرهنگ عفاف و حجاب یکی از باورهای اصیل مردم است که باید تعمیق بخشی، ترویج و تحویض این باور را در عمل به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی تنها متمرکز به موضوع حجاب نیست، گفت: بانوان فعال در حوزه فرهنگ می توانند با فعالیت های محله ای همه مشکلات و معضلات را شناسایی کنند و برای حل آن برنامه های عملی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تورم کالاهای مصرفی مردم، ادامه داد: چادر مشکی از جمله کالاهایی است که بسیاری از خانواده ها نمی توانند ساده از کنار آن رد شوند و افزایش ۷ تا ۸ برابری قیمت آن نیازمند توجه جدی مسئولان دولتی و اصناف و اتحادیه های پوشاک را می طلبد.

امام جمعه تبریز با تبیین الفبای حجاب، مقوله عفاف و حجاب را حاصل بروز و ظهور حیا و غیرت دانست و گفت: «ح حجاب» به معنی حریت، «ج حجاب» به معنی جهاد فی سبیل الله، «الف حجاب» به معنی ایمان و اعتماد به نفس و استحکام شخصیت و «ب حجاب» به معنی بصیرت است که عدم توجه به این دستور الهی بیانگر فقدان این خصوصیت های شخصیتی در فرد است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه همه بخشهای اداری و دولتی و خدماتی موظف به حفظ حجاب و کرامت زن هستند، گفت: حفظ حجاب یک تکلیف شرعی و دینی است که شهدا هم با نثار خون خود و در وصیت نامه هایشان به رعایت آن متذکر شده اند.

در ابتدای این دیدار، سرهنگ شادی فرمانده سپاه تبریز و خانم کاظمی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه غدیر تبریز گزارشی از فعالیت های صورت گرفته برای اشاعه و ترویج فرهنگ حجاب ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha