سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سلبریتی

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: بخش اعظم ولنگاری در پوشش و رفتار اجتماعی زنان و مردان جامعه به نقش رسانه، فضای مجازی و سلبریتی ها به خاطر تاثیرگذاری بسیار بالا بر می گردد.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه به مناسب روز عفاف و حجاب با اشاره به اینکه بخش اعظم ولنگاری در پوشش و رفتار اجتماعی زنان و مردان جامعه به نقش رسانه، فضای مجازی و سلبریتی ها به خاطر تاثیرگذاری بسیار بالا بر می گردد، اظهار داشت: رسانه هایی که در پنهانی ترین و درونی ترین رفتار ها و منش های فردی حرف برای گفتن یافته اند و به رفتار مخاطب خود شکل می دهند.

وی افزود: در جامعه کنونی ما بر سر فلسفه حجاب ،حد و حدود شرعی حجاب و مسایلی از این دست محل مناقشه نیست بلکه آنچه در حال رخ دادن است زور آزمایی دو سبک زندگی زیست مومنانه و مبتنی بر شریعت و زندگی رها با دستاویز ساختن برابری زن و مرد و آزادی است.

استاد جامعه الزهرا(س)  ادامه داد: متاسفانه باید پذیرفت که در سطح عموم جامعه سبک زندگی غربی بیش ازسبک زندگی  عفیفانه نفوذ یافته است و این امر نقش مهمی در رفتارهای عفیفانه مردم دارد.

وی با اشاره به سیاست های غربی ها در براندازی عفاف و حجاب بیان داشت: سیاست های ظاهرا تساهل آمیز سیاسیون غربگرا با دامن زدن به ولنگاری فرهنگی مشهود است که با این امر به دنبال کسب مقاصد سیاسی هستند.

درویشی بیان داشت: دشمن بعد از انقلاب از راههای مختلفی درصدد بوده است تا نفوذ داشته باشد از این رو  رهبر انقلاب اسلامی بارها و طی سالیان پیش به بحث تهاجم فرهنگی پرداخته بود.

وی گفت: وقتی دشمنان با تجهیزات نظامی حریف جمهوری اسلامی نشدند از طریق جنگ نرم وارد این عرصه شدند و به دنبال ترویج فرهنگ غربی هستند تا با از بین بردن خانواده و به لجن کشیدن مادر خانواده و بی غیرتی مردان بتوانند کارهای خویش را عملیاتی کنند.

استاد جامعه الزهرا(س) به نقش فضای مجازی در ترویج بی بندو باری اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و بودن موبایل  با اینترنت  در خلوتگاه دختران و پسران بدون نظارت بعضی از والدین، ارتباط والدین با فرزندان وتاثیر  آداب وگفتمان  خانواده برنوع حرف زدن و پوشش؛ نبود ارائه الگوی جذاب،  کم بودن تبلیغ مفید، تندروی های بی دلیل و به دور از شرع از طرف متدینین به بی حجابی در جامعه دامن زده است.

وی اضافه کرد: برنامه های تلویزیون، حضور مجریان جوان در تمام حوزه های فرهنگی و اجتماعی، نوع پوشش مسولان و سلبریتی ها،محیط مدارس دانشگاه ها، رنگ لباس ها جنس ‌و مارک لباس‌سبب فرهنگ سازی غربی و اسلامی می شود.

استاد جامعه الزهرا(س) خاطر نشان کرد: مسائلی از جمله نوع پارچه وارداتی بدن نما، نوع خیاطی لباس بدون نظارت،عدم رعایت خانوادها در منزل در حد پوشش ،فیلم های خارجی و داخلی بدون نظارت پدر ومادر و مدارس و دولت، اختلاط پسر و دختر در محیط های آموزشی، کاهش مطالعات قرآنی تفسیری روان شناسی اسلامی باعث افزایش تهاجم فرهنگی شده است.

وی به راهکارهای ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، تبین اندیشه تحول مقام معظم رهبری و امام خمینی، مطالعه کتابهای مربوطه مثل زن در قرآن علامه طلاطبایی و سایر برنامه های ترویجی می تواند بر کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از تهاجم فرهنگی کمک کند.

استاد جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: بسیاری ازمشکلات به نوع مبنا و جهان بینی مکتب توحیدی بر می گردد، آنچه باید کار شود نوع فکر و تفکر (جهان بینی افراد و جامعه) است چراکه شاهد هستیم همین بی حجاب ها نماز می‌خوانند، اما چون مبنای فکریشان نوع جهان بینی و تفکرشان توحیدی و دقیق نیست به این نوع آسیب مبتلا شدند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه السادات حسینی IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    عالی بود.ممنون از خانم درویشی بزرگوار