پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی سوالی داریم که پاسخ به آن دشوار است، و آن سوال این است که ائمه جمعه در نظام چه کاره هستند؟ مسئولیت ها و مأموریت های جدید ائمه جمعه باید تبیین و نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، در خصوص تدوین برش استانی نقش مهندسی فرهنگی کشور اظهار داشت: به تک تک فرهیختگان استان نامه می دهم، چراکه نظر آنان مهم است، امیدوارم همکاری های لازم صورت گیرد، چراکه این کار راه حلی است که بتوانیم آن را به صورت مطلوب در مسیر صحیح حرکت کنیم.

وی موضوع حجاب و عفاف را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی وظیفه خود را در این موضوع انجام داده است؛ به اندازه قابل توجهی انباشتگی مصوبات داریم، همچنین برنامه های عملی و اجرایی صرفا تبلیغ نیست، ممکن است تمام فضای شهر را پر از تبلیغات حجاب و عفاف کنیم، اما بعد از چند روزی بنرها را باد می برد و تغییر انجام نمی شود، از این رو باید برنامه داشتیم ضمن اینکه تبلیع نیاز است.

امام جمعه شیراز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نماز جمعه نیز اشاره کرد و بیان داشت: ما در نظام جمهوری اسلامی سوالی داریم که پاسخ به آن دشوار است، و آن سوال این است که ائمه جمعه در نظام چه کاره هستند؟ مسئولیت ها و مأموریت های جدید ائمه جمعه باید تبیین و نهادینه شود.

وی افزود: اکنون می خواهیم در نظام اسلامی تقسیم کارها به شکل مطلوبی انجام شود؛ مقام معظم رهبری نیز بر این قسمت تاکید داشته اند که البته کارهایی نیز صورت گرفته است، وظایف ائمه جمعه باید در بین مردم جا بیفتد.

امام جمعه شیراز گفت: عده ای بیان می کنند ائمه جمعه در کارهای راهبردی دخالت می کنند اینگونه نیست، چراکه تبیین راهبردها وظیفه ائمه جمعه است، اما دخالت در کار مدیریت کار آنان نیست و اگر اینگونه عمل کنیم همکاری مطلوبی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ائمه جمعه نباید در کار مدیریتی دخالت کنند، اما باید به عنوان الگوی شهروندی مطالبه گر باشند. اگر امام جمعه ای به عنوان الگوی شهروندی مطالبه می کند و کار مردم را رواج می دهد ارزشمند است و باید کمک دهیم تا کار انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha