جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قوچی بیگی

حوزه/ ‌استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: برخی دستگاه های اجرایی فقط در هفته عفاف و حجاب به فکر این مهم هستند و به برنامه های نمادین و کلیشه ای اکتفا می کنند.

خانم متین قورچی بیگی،  اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: حجاب یکی از فضائل اخلاقی به شمار می رود که همواره در تعالیم اسلام جایگاه والایی داشته و توجه به آن ضروری است.

وی با بیان اینکه در کشورهای مسلمان، حجاب یکی از مهمترین نمادهاست، اظهار کرد: دشمنان می دانند با کمرنگ کردن حجاب در جامعه، عقل پوشیده می شود و مرد و زن مسلمان به جای تفکر و تعقل، سطحی نگر شده و به جای توجه اصول در شرع زندگی مشترک ظواهر را مورد توجه قرار داده که نتیجه این نوع نگاه تشکیل خانواده هایی سست بنیان است.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: آنچه سبب شده در جوامع غربی ضرورت برهنگی به عنوان یک فرهنگ پا به عرصه وجود نهد این است که اکثریت انسان ها از معنویت دور شده اند.

وی ادامه داد: در جامعه ما آشنا نبودن جوانان با آثار حجاب، (همچون قرب الهی، آرامش روانی، استحکام بنیان خانواده) درک نکردن حکمت حجاب و نداشتن آگاهی از میان رفتن تقوا از جمله عواملی است که سبب کمرنگ شدن حجاب شده است.

خانم قورچی بیگی، نقش دستگاه های قضایی اصناف و تولید کنندگان در امر عفاف و حجاب را مهم دانست و بیان کرد: برخی دستگاه های اجرایی فقط در ایام هفته عفاف و حجاب به فکر این فریضه هستند و به برنامه های نمادین اکتفا می کنند و با اجرای برنامه های کلیشه ای، این واجب الهی را سبک می شمارند.

وی ادامه داد: باید همه دستگاه ها و مدیران در بخش خصوصی و دولتی، چارچوب و قوانین خاصی برای نظارت بر عملکرد کارکنان خود داشته باشند و آنان را با مباحث مرتبط با عفاف و حجاب آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به نقش مهم حوزه های علمیه در عرصه عفاف و حجاب، عنوان کرد: حوزه علمیه به عنوان یک مرکز دینی و علمی با تربیت مبلغین توانمند و کارآمد می تواند نقش به سزایی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد، ولی به همکاری و  توجه دستگاه های اجرایی کشور را در این زمینه نیازمند دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha