جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازگشایی کلیساهای نایروبی تا یک هفته دیگر، مساجد بسته می‌مانند

حوزه/ اسقف اعظم کاتولیک‌ها در نایروبی، از بازگشایی کلیساهای کاتولیک از یکشنبه هفته آینده خبر داد. در این میان برخی کلیساها و مسجد جامع نایروبی اعلام کرده‌اند که به دلیل محدودیت‌های دولت قادر به بازگشایی نخواهند بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از capitalfm، کاردینال جان نژو، اسقف اعظم کاتولیک در نایروبی، پایتخت کنیا اعلام کرد که کلیساهای این کشور یک هفته دیگر، روز یکشنبه ۱۹ جولای مجددا برای عبادت حضوری بازگشایی خواهند شد.

کاردینال نژو در سخنرانی در یک مراسم مذهبی که به صورت تلویزیونی در روز یکشنبه برگزار می‌شد گفت: کشیش‌ها قرار است در مورد چگونگی اجرای پروتکل‌های بازگشایی مجدد از سه شنبه ۱۴ جولای راهنمایی شوند.

وی نه تنها از بازگشایی کلیساها در یکشنبه هفته آینده دفاع کرد، بلکه افزود که اگر عباداتی در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه قبل از بازگشایی نیز در کلیساها برگزار شوند، رسمیت خواهند داشت و از دید کلیسا معتبر هستند.

کاردینال ضمن تشکر از دولت اعلام کرد که برای حضور معتقدان کاتولیک در عبادت کلیساها، تعداد ۱۰۰ نفر نمازگزاری که دولت اجازه آن را داده کفایت نمی‌کند.

اوهورو کنیاطا رئیس جمهور کنیا روز دوشنبه خطاب به ملت گفت که عبادتگاه‌ها می‌توانند با حداکثر ۱۰۰ نفر شرکت کننده مراسم برگزار کنند و هر مراسم مذهبی نباید بیش از ۱ ساعت به طول بینجامد.

این درحالی است که کلیساهای شهری در نایروبی علی رغم اجازه دولت هنوز بسته باقی مانده است و کمیته مسجد جامع نایروبی نیز اعلام کرده است که این مسجد همانطور که پیش بینی شده بود همچنان بسته می‌ماند و بازگشایی نمی‌شود.

سرپرست این کمیته  گفت: این امر به دلیل دستورالعمل‌ها برای محدود کردن اقامه نماز در مسجد است. مسجد ما در مرکزیت شهر قرار دارد و محدود کردن نماز فقط برای ۱۰۰ نفر در یک منطقه تجاری بزرگ شهری برای مسجد جامع نایروبی طرحی عملی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha