سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س)كلاردشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت گفت: پوشش سدی بزرگ در برابر تهاجم فرهنگی غرب است و اگر قلعه مستحکم حجاب زن مسلمان فتح شود، راه بردگی جوامع اسلامی هموار خواهد شد.

خانم زهرا بحر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران اظهار داشت: زن از دیدگاه اسلام شخصیتی شایسته و رسالتی الهی دارد که می‌تواند با پیمودن مدارج کمال به‌مراتب عالی انسانیت دست یابد و این جایگاه والا می‌طلبد که یک زن به‌عنوان گوهر آفرینش، برای حفظ ارزش‌های انسانی در صدف حجاب قرار گیرد.

وی گفت: فلسفه نگهبانی و پوشش اشیاء ارزش آن‌هاست و هر قدر این بهاء افزایش یابد، درصد محافظت از آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: حجاب خیمه عفاف بانوان و امنیت و آرامش خاطر نیز از آثار حجاب اسلامی است؛ زیرا انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری داشته و پوشش اسلامی نیز همانند نگهبان به زن آرامش بخشیده و چون گوهری در درون صدف از شر آسیب مصون می‌دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران کلاردشت تصریح کرد: کسانی که از توجه به شخصیت حقیقی و باطنی و کمالات روحی خود غفلت می‌ورزند، به‌ تدریج زمینه لازم را برای انحطاط و ابتذال خود فراهم می‌سازند؛ زیرا حفظ حریم میان زن و مرد جامعه را در مقابل پیامدهای ناشی از بی‌بندوباری بیمه می‌کند.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها بر لزوم درک تفاوت‌های میان دو جنس زن و مرد به‌ عنوان مکمل یکدیگر در نظام خلقت، بحث حجاب و پوشش است، اعلام کرد: ادیان الهی بر ضرورت و ارزش پوشش انسان به‌ویژه برای زنان تأکید کرده‌اند و اسلام به‌عنوان کامل‌ترین دین آسمانی، اهمیتی خاص برای این مهم قائل شده و آن را ضامن سلامت جامعه و امنیت فرد قرار داده است.

بحر کاظمی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در جایگاه الگوی کامل زن مسلمان حجاب را کلید حضور و ظهور اجتماعی زن در نظر گرفته و آن را مقدس شمرده است، زیرا پوشش نقش مستقیم و محسوس در تحکیم خانواده و سلامت جامعه ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر دختر جوانی بداند چه قابلیت‌ها و استعدادهایی دارد، به کدام نقطه باید برسد و توشه راه چیست، هرگز به بیراهه نرفته و فرصت‌ها را از دست نمی‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت گفت: امروزه با سرمایه‌گذاری دشمن در گسترش جنگ فرهنگی و هجمه به افکار جوانان، مسئله حجاب با شبهاتی هر چند سطحی اما نگران‌کننده روبه‌رو شده است که در این راستا عملکرد مسئولین در شبهه زدایی از این مقوله به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در طراحی مهندسی فرهنگی می‌تواند سنگر ارزش‌ها را حفظ کرده و در سایه توجهات امام عصر(عج)، ایران اسلامی از این جنگ فرهنگی نیز همچون دیگر تهاجمات دشمنان سربلند و رستگار بیرون آید.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha