جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ حوزه علمیه خواهران استان فارس ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان بر وضعیت حجاب و عفاف تاکید کرده و مجدانه خواستار حمایت از قوانین حجاب در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حوزه علمیه خواهران استان فارس به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۱ تیر ماه آغاز هفته عفاف و حجاب و یادآور قیام حماسه آفرین مردم بزرگوار ایران در برابر توطئه دشمنان در سال ۱۳۴۱ است.

در طول تاریخ حجاب برای هر دوره و هر ملت با هر فرهنگ و سنتی، موجودی پویا بوده است، اگر چه در این مسیر گاه دستخوش برخی تحولات شده اما از ظهور اسلام تاکنون به برکت وجود عفیفه مقدسه، زهرای اطهر(سلام الله علیها) حجاب فاطمی کاملترین حجابها شد تا از فاطمه سلام الله علیها به گوش زنان عالم رسانیده شود.

تفکر دینی و مبانی ارزش و اعتقادی حاکم بر جامعه ایرانی همواره در هویت اسلامی این مرز و بوم نقش داشته و فرهنگ حجاب یکی از شاخص ها و نمادهای بنیادی پایبندی ملت ایران به اسلام در مقام مکتب جامع زندگی فردی و اجتماعی بوده است.

افتخار زن ایرانی این است که اکنون در سایه عزت و اقتدار نظام اسلامی، وامدار خون های پاک و جان های مقدسی است که در طول تاریخ در دفاع از حریم زن و تکریم او اهدا شده است، کرامتی که با احیای آن زنان مسیر خود را در نقش آفرینی هوشمندانه و عفیفانه در رویداد های عظیم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی انقلاب و جبهه مقابله با هجمه های فرهنگی غرب یافته اند.

حوزه علمیه خواهران استان فارس؛ ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسولان بر وضعیت حجاب و عفاف تاکید کرده و مجدانه خواستار حمایت از قوانین حجاب در جامعه شد و همچنین از والدین و خانواده های محترم خواستار هویت بخشی به نسل آینده بوده تا بدون افراط و تفریط نسبت به آموزش دختران و پسران تلاش نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha