سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از راه اندازی بانک اطلاعاتی مساجد در سطح استان فارس در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام یوسف سلمان زاده در گردهمایی جمعی از ائمه جماعات مساجد شیراز که در مسجد سلمان فارسی صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری گردهمایی، اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه ارتباط گرفتن نزدیک با ائمه جماعات در سطح استان بود.

وی با بیان اینکه در صدد برگزاری همایش های بزرگ و بهتر در سطح استان بودیم اما شرایط کرونایی این اجازه را به ما نداده است، اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا بنا شده است تا جلسات با حضور جمعی از ائمه جماعات به صورت متداوم برگزار شود، البته اولویت با ائمه مساجد فعال است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: در میان ۴۰۰ مسجدی که در سطح شیراز وجود دارد، برخی از مساجد سرآمد بوده اند که اکنون خدمت ائمه جماعات آنان هستیم، در این مساجد غیر از اقامه نمازهای جماعت فعالیت های دیگری از جمله سازماندهی گروه های جهادی، برگزاری حلقه های معرفت، برپایی صندوق های قرض الحسنه و غیره صورت می گرفته است.

وی همچنین به وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد و بیان داشت: وظایفی که بر عهده این مجموعه است را شورای عالی سیاستگذاری امور مساجد استان تعیین می کند، در راس این شورا نیز نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز قرار دارد، همچنین آیات دستغیب و ملک حسینی، حجج اسلام والمسلمین کلانتری، حدائق، استوار میمندی و طاهری نیز حضور دارند.

حجت الاسلام سلمان زاده افزایش رونق، شکوفایی و کارایی مساجد را از جمله وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست و گفت: همچنین تقویت و هماهنگی بین نیروها و کارگزاران مسجد، تامین سلامت و امنیت مساجد، دورسازی مساجد از مناشقات داخلی، عمران محتوای مساجد، سیاست و برنامه ریزی در اجرای برنامه های مورد نظر از دیگر وظایف این مجموعه نیز به شمار می رود.

وی افزود: امید به نتیجه رسیده اهداف خود داریم چراکه در این راه خود را موظف به انجام فعالیت ها و برنامه ها می دانیم، از این رو در صدد ایجاد بانک اطلاعاتی به‌روز مساجد در سطح استان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha