پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: شبکه مساجد نوعی از ارتباطات وسیع و سازمان‌یافته میان ائمه جماعات و مساجد است که موجب هم‌افزایی، افزایش سرمایه معنوی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر مسجد در زندگی مردم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در گردهمایی و نشست صمیمانه ۲۰ نفر از ائمه مساجد فعال سطح شهر شیراز که در مسجد صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری این گونه جلسات باید به صورت صمیمانه باشد، اظهار داشت: مراسم هایی که به صورت صمیمانه برگزار می شود، مشکلات و ضرورت ها در آن مطرح شده و پیگیری می شود و یکی از ویژگی این نوع جلسات این است که تا هنگامی که افراد وقت دارند پای صحبت ها می نشینند، و به بررسی مشکلات و پیگیری ها می پردازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی شهر شیراز، اضافه کرد: با توجه به عقبه مذهبی و فرهنگی شهر شیراز که به شهر گنبدهای فیروزه ای معروف است، ان‌شاءالله در آینده نزدیک این شهر بار دیگر ظرفیت های فرهنگی خود را نشان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات باید اثرگذار و نتیجه بخش باشد، تا در آینده به جایی برسیم که ائمه جماعات همدیگر را بشناسند؛ گاهی اوقات این آشنایی ها وجود ندارد، اکنون نیز ۴۰۰ مسجد و حسینیه و بیش از ۲۵۰ امام جماعت در سطح شیراز وجود دارد که باید آشنایی ها از سوی ائمه جماعات مساجد صورت گیرد و توانمندی ها نیز شناسایی شود.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم شبکه مساجد، گفت: شبکه مساجد نوعی از ارتباطات وسیع و سازمان‌یافته میان ائمه جماعات و مساجد است که موجب هم‌افزایی، افزایش سرمایه معنوی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر مسجد در زندگی مردم خواهد شد. به لطف خدا نشست‌های مستمر، صمیمانه و رودرروی ما با ائمه محترم جماعات به مرور موجب پیگیری و حل مشکلات مساجد خواهد شد و به احیای کارکردهای اصلی نهاد مسجد کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در پایان افزود: باید تلاش کنیم تا ظرفیت مساجد را نشان دهیم، از این رو دوربین و رسانه برای قوی تر جلوه دادن حضور مسجدی ها در مسائل اجتماعی به کمک شما خواهد آمد.

گفتنی است، در این نشست، ائمه جماعات در خصوص طرح مسجدمحوری، شبکه مساجد و مرور تجربه‌های موفق و کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha